خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تعطیلی تمام برنامه های پرنشاط در دو ماه سال، نادرست است

دکتر افروز:

دکتر افروز درپایان سخنان خود به سوالات مخاطبان پاسخ داد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، در پاسخ این سوال که چرا در اروپا و غیرمسلمانان هم انسانیت هست:

همه جای دنیا در مواردی که عقلانیت حاکم می شود، رفتارها انسانی، معنوی و اخلاقی می شود. عقلانی رفتار کردن یعنی کسی را فریب ندهیم، دروغ نگوییم و تهمت نزنیم راست بگوییم و حق مدار شویم.

هدف اصلی از بعثت و نماز و روزه هم انسان شدن و کمال اخلاقی است. اما اگر من همراه با نماز خواندن دروغ بگویم، فساد داشته باشم، پول بانکها را بخورم و مدیریت صحیح نکنم، مردم را فریب دهم، باعث چند برابر شدن آمار کشته های کرونا شوم و قصور در واکسیناسیون داشته باشم، نشان می‌دهد آن نماز اثر نداشته و مرا به انسانیت نرسانده است.

در پاسخ سوالی درباره گسترش ایام عزاداری در کشور از امامان به امامزادگان و عملکرد صداوسیما در این ایام:

هر چه از تعادل بگذرد اشکال ایجاد می کند. به نظر من تعطیلی خیلی از برنامه های پرنشاط در دو ماه از سال نادرست است. حتی می توان مراسم ازدواج برگزار کرد. من در محرم درباره ازدواج حضرت زهرا و علی و جزئیات زندگی و تولد فرزندانشان صحبت می‌کنم.

گاهی همه شبکه ها همزمان یا در حال پخش سینه زنی و مداحی هستند یا یک روحانی صحبت می کند. این دلزدگی ایجاد می‌کند. گریه هم تعادلش خوبست و گذر از حد تعادل غلط است. آدم می تواند با خودش خلوت کند و حتی غیر از محرم به عیادت جانبازان و بازدید یتیمخانه ها برود و منقلب شود. این باعث آرامش و نشاط معنوی و در نتیجه خیر و امیدآفرینی می شود.

منبع کانال اندیشه قلم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.