خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اهدای کلیه کشیش آمریکایی به یکی از اعضای کلیسا

کشیش فداکار آمریکایی، یکی از کلیه‌های خود را به یکی از اعضای کلیسایش که به دلیل مشکل کلیوی در شرایط جسمانی نامناسبی بود، اهدا کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، اوایل سال جاری میلادی کشیش جک کولتاس، شبان یک کلیسا در ایالت میسوری آمریکا یکی از کلیه‌های خود را به جرمی ویتمن یکی از اعضای کلیسایش اهدا کرد.

ویتمن ۳۶ ساله به دلیل ابتلا به بیماری دیابت کلیه هایش از کار افتاده بود و با دیالیز به زندگی اش ادامه می داد. اکنون این شبان آمریکایی دیگر مسیحیان را نیز تشویق می کند تا به “مانند عیسی مسیح یکدیگر را محبت کنند”.

کشیش کولتاس گفت:”وقتی مشاهده کردم که جرمی با مشکل کلیوی مواجه است و مرتب دیالیز می‌شود و به همین دلیل با نگرانی و استرس زندگی می کند، قلبم پر از درد و غصه شد.”

این کشیش ۳۵ ساله ادامه داد: “هنگامی که برای اولین بار مطرح شد که جرمی نیاز به یک کلیه جدید دارد، خداوند آن را در قلبم گذاشت که من باید در مورد آن کاری انجام دهم.”

پس من به اول یوحنا باب سه آیه شانزده فکر کردم: «ما محبت واقعی را از مسیح آموخته‌ایم، زیرا او جان خود را در راه ما فدا کرد، تا ما نیز حاضر باشیم جان خود را در راه برادران خود فدا کنیم.»

سپس دعا کردم و فهمیدم که چه کاری می توانم برای بهبود شرایط جرمی انجام دهم و همانگونه که عیسی مسیح به ما تعلیم داد عمل کردم. آزمایشاتی انجام دادم تا مشخص شود می توانم به جرمی کلیه ام را اهدا کنم یا خیر، خوشبختانه نتایج آزمایش تایید کرد که این همان چیزی است که خدا از من خواسته است.

در ۱۷ ژانویه ۲۰۲۰ ، کشیش کولتاس و جرمی ویتمن در بیمارستان تحت عمل جراحی قرار گرفتند که این عمل اهدای عضو با موفقیت انجام شد. اکنون که هفت ماه از این پیوند عضو می گذرد ویتمن کاملن به زندگی عادی اش بازگشته است.

کشیش کولتاس در پایان گفت: من مسیحیان را دعوت می کنم تا عیسی مسیح را بر روی صلیب مجسم کنند، او بهای گناهان ما را پرداخت تا ما بتوانیم محبت او را تجربه کنیم. من مسیحیان را به محبت و کمک به یکدیگر دعوت می کنم.

منبع محبت نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.