خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پیش از تولید واکسن داخلی، استکبار حاضر نبود به ما واکسن دهد

نماینده کلیمیان در مجلس دهم:

سیامک مره صدق گفت: استکبار وقتی می‌بیند که ما قادریم واکسن کرونا را تولید کنیم، حاضر است به ما واکسن بفروشد و حتی ممکن است به ما التماس هم بکند که البته این رفتار استکبار از سر منفعت‌طلبی است چرا که زمانی که ما نمی‌توانستیم واکسن تولید کنیم حاضر نبود به ما واکسن بدهد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، سیامک مره‌صدق نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس دهم، با بیان اینکه آمادگی آمریکا و دیگر کشورهای غربی برای فروش واکسن کرونا به ایران به خاطر توانمندی ما برای تولید این واکسن است، گفت: نکته مهمی که در همه مسائل ما باید به آن دقت کنیم این است که استکبار هیچ‌گونه علاقه‌ای به مردم ندارد که بهترین نمونه آن را می‌توان در افغانستان مشاهده کرد.

وی افزود: ناتو، افغانستان را با یک سرنوشت مشخص ترک کرد تا این کشور به دست کسانی بیفتد که ناتو برای مبارزه با آنها به افغانستان آمده بود. ناتو بیست سال نهادهای مردمی و بومی افغانستان را زیر فشار قرار داد و نهایتاً پس از گذشت این بیست سال، بدون توجه به سرنوشت افرادی که با ناتو همکاری کردند، آنها را رها و افغانستان را ترک کرد.

نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس دهم اظهار کرد: تنها موضوعی که برای غرب و استکبار مهم است منافع خودشان است. آنها زمانی که بدانند ما قدرت تولید واکسن را داریم می‌توانیم روی پای خودمان بایستیم، برای فروختن واکسن به ما حتی ممکن است التماس هم بکنند. اما اگر فکر کنند که ما محتاج آنها هستیم، حتما ما را اذیت خواهند کرد.

پیش از تولید واکسن داخلی، استکبار حاضر نبود به ما واکسن دهد

مره‌صدق خاطرنشان کرد: از سوی دیگر گام بسیار مهمی از واکسن در کشور ما برداشته شده و آن بومی کردن تکنولوژی ودانش واکسن‌سازی است. جهان هر روز با یک ویروس خطرناک ممکن است روبه‌رو که تنها روش درمانی هم که برای ویروس‌ها تاکنون وجود داشته و دارد پیشگیری توسط واکسن است.

وی افزود: ما امروز در شرایطی هستیم که برای دیگر اپیدمی‌های ویروسی نیز از دانش‌مان استفاده کنیم.

نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس دهم اظهار داشت: ما هیچ وقت نباید فکر کنیم که امریکا و رسانه‌های خارجی نگران سرنوشت مردم ایران هستند و برای مشکل مردم ایران است که دارند واکسن به ایران صادر می‌کنند.

مره‌صدق خاطرنشان کرد: اگر از دستگاه سیاست خارجی در دوره ریاست جمهوری آقای روحانی هم سؤال کنید متوجه می‌شوید که هیچ‌یک از کشورهای غربی نه حاضر بودند واکسن به ما بفروشند و نه حتی کشورهایی که در ظاهر روابط بهتری با ما داشتند حاضر بودند تکنولوژی واکسن‌سازی را به ما بدهند. تا زمانی که ما تولید واکسن را بومی کردیم و با کاری که در بنیاد برکت و دیگر مؤسسات انجام شد توانستیم در این زمینه موفق شویم.

منبع فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.