خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سرپرست جدید عبادتگاه های دانشگاه هاروارد «خداناباور» است

رییس جدید عبادتگاه‌های دانشگاه هاروارد که در اصل با اهداف مذهبی تاسیس شد و غرض از ساخت آن تربیت مبلغین مذهبی و فرستادن آنها به کشورهای تحت استعمار نیوانگلند بود، یک خداناباور است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، گرگ‌ اپشتاین چهل و چهار ساله، مولف کتاب “خیر و نیکی در غیاب خداوند” که از سال ۲۰۰۵ روحانی اومانیست دانشگاه هاروارد بوده است، اکنون در رای‌گیری عبادتگاه‌های مختلف دانشگاه هاروارد به ریاست کل امور دینی دانشگاه انتخاب شده است.

این روحانی اومانیست که در خانواده‌ای یهودی بزرگ شده است، خود را پدرخوانده جنبش اومانیستی دانشگاه هاروارد و یک فرد سکولار و علاقمند به روابط بین آدمیان و نه روابط بین انسان و خدا معرفی می‌کند.

اپشتاین مانند بسیاری از جوانان امریکا که میگویند به معنویت منهای دین معتقدند، می‌گوید علاقمند به ارتقاء سطح اخلاق و معنویت در میان دانشجویان هاروارد با هر دین و ایمانی است. وی میگوید مایل است بتواند در دوران ریاستش روابط انسانی بین دانشجویان اعم از مذهبی و غیرمذهبی را تقویت کند، و دوستی‌ها را استحکام بخشد زیرا انسان‌ها به یکدیگر محتاجند،واقعا محتاجند.

در دانشگاه هاروارد چهل روحانی از ۲۰ دین مختلف یا سنت‌های اخلاقی و عرفانی مختلف حضور دارند.

اپشتاین روز جمعه به گاردین گفت قصد دارد به همراه این روحانیون فضای دانشگاه را در زمانه‌ای که ایمان به انسانیت بیش از هر دوره دیگر خدشه‌دار شده است، به سمت باور به دوستی و اعتماد و همدلی ببرد. وی گفت به لحاظ الهیاتی نقاط فصل بسیاری بین ما انسان‌ها وجود دارد اما در عمل اشتراکات زندگی انسانی و امیال و نیازهای انسانی ما فصل مشترک مهمی است که می‌تواند نجات‌بخش باشد.

سرپرست جدید دانشگاه هاروارد

وی توجه به دانشجویان به حاشیه‌رانده شده و اقلیت‌های محروم را از دیگر برنامه‌های مهم‌خود اعلام کرده است. وی گفت میخواهم اهرم تاثبرگذاری باشم که برای افرادی که به دلایل سیاسی و اقتصادی و مذهبی در قدرت نیستند و نادیده گرفته شده‌اند فرصت برابر ایجاد کنم و فضای دانشگاه را به سمت عدالت و برابری سوق دهم.

منبع کانال گفتگوی ادیان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.