خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

گروه‌های سیاسی مشکلی با شیعه یا سنی بودن رئیس جمهور آتی ندارند

رئیس پارلمان عراق:

رئیس پارلمان عراق از ضرورت ایجاد یک قرارداد سیاسی جدید برای دستگاه حکومتی در این کشور سخن گفت و تأکید کرد که گروه‌های سیاسی مشکلی با اینکه رئیس جمهور بعدی، سنی، شیعه یا کُرد باشد، ندارد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق طی نطقی در همایش الرافدین، ۷ شهریور با بیان اینکه نمی‌توان اعتراضات مردمی را از دید پنهان کرد، گفت که باید به مشکلات جوانان عراقی رسیدگی شود.

وی افزود: انتخابات پارلمانی پیش رو شاید یکی از راه حل‌های مقطعی مهم باشد، اما سؤال این است که آیا این انتخابات راه حل نهایی را برای مسائل عراق ایجاد خواهد کرد.

الحلبوسی با اشاره به تلاش‌های پارلمان عراق برای کمک به حل مشکلات این کشور گفت: پارلمان عراق در همین دوره فعلی خود ۸۰ قانون از میان ۱۰۰ لایحه را تصویب کرده است.

رئیس پارلمان عراق گفت: وقتی رأی‌دهنده رأی خود را بدهد، این آغازگر گام‌های محکمی بعدی است که باید برای حل مشکلات برداشته شود و در عمل رأی‌دهندگان باید نمایندگانی را انتخاب کنند که بتوانند اشتباهات را برطرف کنند.

رئیس پارلمان عراق بر لزوم وجود یک خط مشی سیاسی در کشور که همگان درباره آن توافق داشته باشند، تأکید کرد و گفت: گروه‌های سیاسی به خوبی از ضرورت ایجاد قرارداد سیاسی جدیدی آگاه هستند و ما هیچ مشکلی با این قضیه نداریم که رئیس جمهور، سنی، شیعه یا کرد باشد.

الحلبوسی در ادامه بر ضرورت تغییر ماده قانون اساسی مربوط به تشکیل فراکسیون اکثریت در پارلمان عراق تأکید کرد و گفت: تمام فراکسیون‌های سیاسی درباره تغییر قانون اساسی اتفاق نظر دارند.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.