خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

طرح خطرناک صهیونیستی که مسجد کوچک تاریخی «الابیض» حیفا را تهدید می کند

کمیته وقف استقلال حیفا نسبت به ساخت یک ساختمان ۲۷ طبقه در کنار مسجد کوچک تاریخی «الابیض» حیفا هشدار داد و گفت: این ساختمان مسجد را در معرض تخریب و نابودی قرار می دهد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، کمیته وقف استقلال در شهر حیفا نسبت به خطری که مسجد کوچک تاریخی «الابیض» را در این شهر تهدید می کند، هشدار داد.

کمیته وقف استقلال شهر حیفا اعلام کرد که قرار است ساختمانی ۲۷ طبقه با ۴ طبقه در زیر زمین، در زمین متصل به مسجد تاریخی الابیض ساخته شود که این مسجد را در معرض تخریب و نابودی قرار می ‌دهد.

این کمیته تاکید کرد: این پروژه شامل احداث یک ساختمان مسکونی دارای ۲۵۸ واحد، چند هتل، مرکز تجاری و دفاتر اداری با عنوان «عمارت موزه حیفا» است که از سوی چند شرکت اسرائیلی می خواهد ساخته شود و در ضمن این زمین اوقافی است و از سوی صهیونیست ها مصادره شده است.

این کمیته در ادامه تاکید کرد: این پروژه بسیار خطرناک است و باید جلوی این اقدام ایستاد و اجازه نداد تا هویت تاریخی و مکان مقدس ما را مورد هدف قرار دهد و همگی باید در برابر افاع از این مسجد کوچک متحد شویم.

گفته می شود، مسجد الابیض در سال ۱۷۶۱ میلادی به دست ظاهر عمر تأسیس شده است و یکی از قدیمی ‌ترین مکان‌های مقدس در حیفا محسوب می ‌شود. بخشی از این مسجد پس از واقعه روز نکبت تخریب و مصادره و در قسمتی از زمین آن، شرکت اسرائیلی «بیزک» تأسیس شد.

منبع شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.