خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تهیه فیلم مستند از قره کلیسا توسط یکی از شبکه‌های تلویزیونی فرانسه

به گزارش ادیان‌نیوز؛ جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع  دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: موسسه بون پیوش کشور فرانسه، فیلم مستندی را در مورد آثار تاریخی و فرهنگی ایران در دست تهیه دارد که بخشی از آن، به استان آذربایجان غربی اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: چند روز پیش دست اندرکاران این موسسه طبق همکاری که اداره کل میراث فرهنگی استان به عمل آورد، به شهرستان چالدران عزیمت کردند تا از مجوعه جهانی قره کلیسا فیلمبرداری نمایند.

مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع  دستی و گردشگری آذربایجان غربی بیان کرد: گروه فیلمبرداری این موسسه از زوایای مختلف از جمله نمای هوائی با استفاده از هلی شات، از قره کلیسا و دو کلیسای اقماری آن فیلمبرادری کردند؛ قرار است این مستند از کانال تلویزیونی آرته فرانسه پخش شود.

جباری افزود: که قره کلیسا یکی از آثار شاخص تاریخی ایران است که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است و مورد توجه خبرگزاری ها، شبکه‌های خبری و گردشگران کشور‌های مختلف می‌باشد.

وی گفت: هرساله در فصل تابستان هزاران مسیحی و ارمنی از کشور‌های منطقه و ایران جهت انجام مناسک خاص سالانه خود، در این مکان گرد هم می‌آیند و طی سه روز به زیارت مشغول می‌شوند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.