خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ببینید| تفسیر کتب ادیان آسمانی و غیر آسمانی به سبک Xmind

جلسه نهم (امام مهدی موعود شیعیان)؛

پروژه تفسیر کتب ادیان آسمانی با رویکرد تفسیر موضوعی و به نگاهی جامع و کامل بر متون دینی هر دین (متن درجه اول و درجه دوم ) هر موضوع بررسی می شود.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، پروژه تفسیر کتب ادیان آسمانی (اسلام – مسیحیت – یهود- زرتشت ) در فاز دوم با رویکرد تفسیر موضوعی و به نگاهی جامع و کامل بر متون دینی هر دین (متن درجه اول و درجه دوم)، هر موضوع بررسی می شود.

در زرتشت در کنار اوستا، منابع پهلوی مورد بررسی قرار می گیرد. در یهود در کنار عهد عتیق، تلمود و اپوکریفا ، در مسیحیت در کنار عهد جدید، آثار پدران کلیسا همچون آگوستین قدیس و آکویناس، در اسلام در کنار قران کریم روایات اهل البیت (ع) و سیره صحابه مورد بررسی قرار میگیرد. ساختار ارائه مطالب به سبک مایند مپ ( mind map ) می باشد و اول هر موضوع، سیر مطالب هر دین به این سبک ترسیم می شود.

نگاهی دوباره به متون بومی ادیان ،اشنایی با ادبیات پهلوی عبری لاتین عربی برای فهم و درک واقعی از این متون ضروری میباشد. لذا جناب علوی با فراگیری زبان های هر دین و بررسی هر کتاب به این تسلط و جامعیت رسیده است.

مشاهده جلسات قبل

منبع آپارات
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.