خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

قطع ارتباط بسیاری از مسیحیان افغانستان با ارگان ها

در پی تسلط طالبان؛

مدیر یک سازمان مسیحی مستقر در آمریکا می گوید، به دلیل بحران ناشی از تسلط طالبان بر افغانستان ارتباط بسیاری از مسیحیان در این کشور با سازمانهای مسیحی خارجی قطع شده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، ویلیام استارک، مدیر سازمان بین‌المللی حامی مسیحیان (ICC) به خبرگزاری کریستین پست گفت: پس از خروج نیروهای آمریکایی در ماه اوت، طالبان کنترل اکثر مناطق افغانستان را در دست گرفتند، همزمان بسیاری از نهادهایی که با کلیساهای خانگی همکاری داشتند به صورت خستگی ناپذیر و مداوم اقدام به خارج کردن مسیحیان از این کشور نمودند.

به گفته استارک، مسیحیان افغان با آینده‌ای نامعلوم مواجه هستند و بسیاری از آنان به خاطر ترس از برخوردهای طالبان دست از فعالیت کشیده اند.

استارک افزود: اکنون بسیاری از مسیحیان افغان به دلیل تهدیدهای جدی علیه جامعه مسیحی پنهان شده اند.

او در ادامه سخنانش به ظلم بر مسیحیان افغانستان اشاره کرد و گفت: دختران مسیحی افغان را تهدید به ازدواج اجباری با اعضای طالبان می‌کنند و یا در برخی موارد مسیحیان را به مصادره اموال و خانه هایشان تهدید کرده اند و به آنان هشدار داده اند که در صورت تجمع دستگیر و زندانی خواهند شد.

استارک با ابراز نگرانی از قطع تماس با رهبران کلیساهای خانگی در افغانستان گفت: تعداد زیادی از مسیحیانی که با ما در تماس بودند شماره تلفن خود را تغییر داده اند، زیرا دیگر به هیچ وجه احساس امنیت نمی کنند، طالبان با ایجاد رعب و وحشت باعث شد که کمتر کسی با خارج از کشور در تماس باشد.

به گفته مدیر سازمان ICC، همه اقلیت های دینی و مذهبی در افغانستان در معرض خطر هستند.

استارک توضیح داد: مسیحیان در افغانستان برای خروج از کشورشان به کمک های خارجی نیازمندند و از آنجایی که بسیاری از آنها از اقشار فقیر جامعه هستند و حتی گذرنامه هم ندارند و نمی توانند مدارک مورد نیاز برای خروج از این کشور را بدست آورند.

سازمان ICC از دولت آمریکا و برخی دولتهای اروپایی درخواست کرد تا با ایجاد «شرایطی ویژه» مسیحیان افغانستان را در راه خروج از این کشور حمایت کنند. این خواسته در حالی مطرح می شود که برخی از جناح ها در دولت ایالات متحده از رئیس جمهور این کشور خواسته اند، تعداد پناهجویانی را که از افغانستان وارد این کشور می شوند را محدودتر سازد.

منبع محبت نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.