خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مفتی جعفری لبنان: گفتمان های تحریک آمیز را نمی پذیریم

قبلان خطاب به هیئت آکادمی علمای مریمی گفت: تلاش ها برای تجزیه لبنان را محکوم می کنیم.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، یک هیئت مرکز آکادمی جهانی علمای مریمی در واتیکان به ریاست کشیش «وسام ابوناصر»، برای تسلیت درگذشت «شیخ عبدالامیر قبلان»، رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان، با «احمد قبلان»، مفتی جعفری ممتاز این کشور دیدار کرد.

در این دیدار «علی الجنانی»، مشاور سعد حریری و نماینده اهل سنت، «عامر زین الدین»، نماینده دروزی های لبنان، «سید علی سید قاسم»، نماینده شیعیان و«ایلدیکو ایلیا»، خبرنگار لبنانی حضور داشتند.

براساس بیانیه آکادمی جهانی علمای مریمی، ابوناصر در این دیدار با شیخ قبلان در مورد فعالیت این مرکز و اهمیت دیدارها و عمق بخشی به آن بخصوص در مورد مسائل مشترک گفتگو کرد.
قبلان نیز ارزشهایی مانند «عشق، گشودگی و اعتقاد به رحمت فراگیر الهی برای همه انسانها» که رئیس فقید مجلس اعلای شیعیان بر اساس آن تعلیم می داد را یادآور شد.

وی خطاب به اعضای این هیئت گفت: «بر اساس سیاست لبنان که به قانون شما وابسته است پیش بروید تا بتوانید در کار خود موفق شوید».

احمد قبلان افزود: «ما نمی خواهیم طوایف را بی اعتبار کنیم. طوایف برای توسعه آگاهی و فرهنگ، گفتگو را پوچ نمی دانند. جنگ امروز بین طائفه ها نیست بلکه با دشمنان بشریت است».

وی در پایان با رد سخنان تحریک کننده و تلاش برای تجزیه جامعه لبنانی از جانب برخی نهادهای غیر دولتی که اقدام به تحریکات مذهبی یا طائفه ای می کنند، گفت این حرف ها ماهیت ملت لبنان را تغییر نمی دهد اما منجر به تنش می شود و خاطر نشان کرد که آکادمی جهانی علمای مریمی نقش مهمی در مرحله آتی ایفا خواهد کرد.

منبع شفقنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.