خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مانع تراشی پلیس در مراسم تشییع یک مسلمان در سیدنی

پلیس سیدنی به بهانه رعایت مقررات ضد کرونا، از حضور خانواده و نزدیکان یک متوفی مسلمان در مراسم تشیییع جنازه جلوگیری کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، شرکت خانواده و اطرافیان در تشییع جنازه متوفیان مسلمان امری طبیعی و توصیه شده در دین اسلام است.

اما مسلمانان سیدنی که در ۱۲ منطقه در این شهر زندگی می‌کنند از این نظر تحت شدیدترین محدودیت‌ها قرار دارند.

طبق قوانین پیشگیری از کرونا در استرالیا، فقط ۱۰ نفر می‌توانند در مراسم تشییع جنازه شرکت کنند.

روز گذشته نزدیکان یک متوفی مسلمان که قصد داشتند با حضور در اتومبیل‌های خود به مشایعت وی بپردازند با ممانعت پلیس استرالیا روبه‌رو شدند. پلیس نیوساوث ولز به بهانه نقض مقررات کرونایی تا زمان متفرق شدن تمام اتومبیل‌ها مانع از تدفین شد. پلیس همچنین چهار مرد مسلمان را که خواستار حضور در مراسم تدفین بودند، بازداشت کرد.

کران اوهالوران، یک دوست خانوادگی غیرمسلمان خانواده متوفی که برای ادای احترام در مراسم حاضر بود، گفت که از رفتار پلیس شوکه شده است. وی گفت: نحوه رفتار آنها نفرت‌انگیز بود. وی رفتار پلیس را نامناسب توصیف کرد.

یک عضو خانواده متوفی که خواست نامش فاش نشود، گفت همه از ماسک استفاده و فاصله اجتماعی را رعایت کرده بودند. او همچنین گفت که با توجه به این که خانواده‌اش چند ماه بود متوفی را به دلیل شرایط کرونا ندیده بودند، این اقدام پلیس بسیار ناراحت‌کننده بوده است.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.