خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

قانون جذب و توسل به فرشتگان

به تازگی ‌قانون جذب برای عقب نماندن از دیگران و حفظ هواداران خود، ورژن تازه‌ای ساخته؛ نیروی «فرشتگان» و توسل به آ‌ن‌ها برای دستیابی به آرزوها و‌آمال.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، پیش از این، بیشتر جریان‌های اشاعه‌دهنده قانون جذب با توصیه‌هایی چون تمرکز بر نیروی درون، انرژی کائنات و قدرت برتر، مراقبه، ریکی و اعتقاد به کارما و مواردی از این دست شناخته شده و فعال بودند، ‌اما به تازگی ‌این جریان برای عقب نماندن از دیگران و حفظ هواداران خود، ورژن تازه‌ای ساخته؛ نیروی «فرشتگان» و توسل به آ‌ن‌ها برای دستیابی به آرزوها و‌آمال.

صرف‌نظر از گرته‌برداری این باورهای انحرافی از خرافات برخی فرقه‌های یهودی و باستانی، نکته قابل‌تأمل، تلاش مخفی برای جایگزین ساختن توسل به معصومین و اولیای الهی علیهم‌السلام و نقش آن‌ها به عنوان واسطه تفویض فیض الهی، با این موجودات ساخته و پرداخته خیالات است.

دستورالعمل بیان‌شده برای ارتباط‌گیری با این موجودات نیز دربردارنده اعمالی است که صرف‌نظر از هر دین و مذهب، از عقلانیت نیز به‌دور بوده و صرفاً بر پایه برخی خرافات بی‌اساس مطرح می‌گردد. بی‌تردید، غنای معنوی دین مبین اسلام و استحکام اصول و مبانی آن و نیز ساحت انبیا و اولیای الهی در غایتی است که این‌قبیل بازی‌ها خدشه‌ای بدان نمی‌آورد، اما جذابیت ظاهری برخی از این اعمال و حرکات نمایشی به‌ویژه برای جوانان، ممکن است به‌تدریج زمینه‌های فکری آن‌ها را مسموم ساخته و از راه درست منحرف نماید، لذا شفاف‌سازی از این تحرکات‌ می‌تواند نقش مؤثری در آگاه‌سازی اقشار آسیب‌پذیر ایفا کند.

منبع روشنگر
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.