خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مسیحیان هند خطاب به رئیس جمهور این کشور: «از ما محافظت کنید»

درخواست برای محافظت از جان و مال مسیحیان پس از آن مطرح شد که مسیحیان منطقه جهابوا در مادیا پرادش با تهدید گروه های افراطی هندو که از حمایت مقامات محلی برخوردار بودند، برای تخریب کلیساهایشان مواجه شدند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، اسقف پل مونیا از کلیسای شالوم در اینباره گفت: “گروه های تندرو هندو که از سوی برخی مقامات دولتی محلی حمایت می شوند ادعا کرده اند که ساختمان کلیسای ما بدون مجوز احداث شده است و اعلام کردند که آنرا تخریب خواهند کرد. به همین خاطر ما از رئیس جمهور هند در طی درخواستی رسمی خواسته ایم تا از جان و مال مسیحیان هند در ایالت مادیا پرادش محافظت کند. اسقف مونیا افزود که مقامات محلی در کنار هندو های تندرو قرار گرفته اند.

خبرگزاری آسیا گزارش می دهد که اذیت و آزار مسیحیان و رهبران کلیساها در ایالت مادیا پرادش طی دو ماه گذشته شدت یافت به طوریکه در ۱۳ سپتامبر مقامات دولتی از رهبران مسیحیان این ایالت خواستند تا قبل از ۲۲ سپتامبر توضیح جامعی درباره فعالیتهای مذهبی و مالی شان به آنها ارائه دهند.

بر اساس گزارشها ، مسیحیان که تنها ۴ درصد از جمعیت این منطقه را تشکیل می دهند طی ساالهای گذشته همواره مورد آزار و اذیت هندوها قرار گرفته اند. کشیش استفان مسئول روابط عمومی کلیساهای کاتولیک در مادیا پرادش می گوید: “مسیحیان صلح دوست هستند. ما به دنبال راهکارهای قضایی و قانونی برای دستیابی به آرامش و وحدت در جامعه هستیم. برخی از افراد و سازمانهای افراطی تهدید به تخریب کلیساها کردند که بسیار خطرناک است به همین دلیل ما خواستار حمایت مقامات دولتی هند برای برقراری امنیت و آرامش در ایالتمان هستیم.”

منبع محبت نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.