خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اقوام و مذاهب مختلف در سیستان و بلوچستان با یکدیگر اجتماع دارند

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: در این استان با وجود برخورداری از اقوام و مذاهب مختلف، مردم با یکدیگر اجتماع دارند و به همین خاطر موسوم به پایتخت وحدت است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، آیت‌الله مصطفی محامی از دفتر نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در دیدار سید حسن العیدروس رییس سابق سازمان اهل البیت اندونزی و عبدالله عبد القادر بیک مدیر حوزه المصطفی جاکارتا با اشاره به نقش امام خمینی(ره) در احیای مقاومت در برابر استکبار جهانی و جلب توجه مسلمانان به انقلاب اسلامی، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی هیچ حدی برای رشد علمی و اقتصادی اهل سنت قائل نیستند.

رییس سابق سازمان اهل البیت اندونزی نیز بیان کرد: قبل از امام خمینی(ره) مسلمانان اندونزی از اهل بیت(ع) به جز در اشعار مذهبی شان چیزی نمی‌دانستند.

سیدحسن العیدروس ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی، بزرگ‌ترها اقدامات عظیم امام خمینی(ره) در مبارزه با طاغوت و اهمیت کار را برای ما تبیین کردند.

وی فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اهانت به مقدسات اهل سنت را باعث خوشحالی مسلمانان اندونزی دانست و افزود: در کشور اندونزی در روز عاشورا، مراسمی برگزار می‌شود که در آن مسلمانان اهل سنت حتی بوداییان حضور یافته و استفاده می‌کنند.

منبع ایرنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.