خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رپورتاژ آگهی| کولر گازی پرتابل چیست؟

کولر گازی پرتابل گری یکی از برند های معتبر در بین انواع برند های کولر گازی می باشد. کولر گازی های پرتابل به سبب این که قابل حمل و جابجایی هستند نمی ‌توانند از دو بخش مجزا تشکیل شده باشند. به همین  دلیل تمامی اجزای کولر گازی های پرتابل در کنار یکدیگر قرار دارند.

به گزارش سرویس بازار ردنا (ادیان نیوز)، کولر گازی پرتابل به دستگاه هایی گفته می شود که قابلیت جابجایی  دارد‌ و جز سیستم های تهویه مطبوع می باشد‌ و  می ‌تواند هوای خنک و همچنین هوای گرم تولید کند. کولر گازی ها به سبب قدرتی که در ایجاد سرمایش دارند جایگزین کولر های قدیمی تر شدند. مخصوصا این کولر گازی ها، برای مناطقی که رطوبت زیادی دارند بسیار مناسب هستند؛ زیرا هوای خنکی که تولید می کنند فاقد رطوبت می باشد. کولر های پرتابل نوعی از کولر های گازی هستند که  به گونه ای طراحی شده اند که می توان آن ها را جابجا کرد. امکان جابجایی کولر های گازی، مزیت بسیار بزرگی محسوب می شود. در ادامه در خصوص نحوه عملکرد کولر گازی پرتابل توضیحات بیشتری را ارائه می کنیم.کولر گازی پرتابل

کولر گازی پرتابل

اجزای کولر گازی پرتابل

 کولر پرتابل گری، مانند کولر گازی معمولی از اجزای مختلفی تشکیل شده است. می توان گفت چهار بخش اصلی در این نوع کولر گازی ها وجود دارد. کمپرسور، کندانسور، اواپراتور و شیر انبساط چهار جز اصلی کولر های گازی هستند. یکی از اصلی ترین بخش هایی که در کولر  های گازی وجود دارد؛ کمپرسور می باشد. وظیفه کمپرسور  متراکم کردن و افزایش فشار گاز مبرد  می باشد. هنگامی که مبرد وارد کمپرسور می‌ شود؛ متراکم شده  و دمای آن افزایش پیدا می کند. کمپرسور را، می توان موتور کولر گازی دانست زیرا سبب می شود مبرد در سیکل تبرید حرکت کند. پس از بخش کمپرسور، کندانسور قرار دارد. به کندانسور تقطیر کننده نیز می گویند. کندانسور زمانی که کولر های گازی پرتابل وظیفه ایجاد هوای سرد را برعهده دارند باید گرما و حرارت مبرد را گرفته و به محیط پیرامون بدهد. در نتیجه عمل تقطیرکننده، به سبب کاهش دمای گاز مبرد، این سیال از حالت گاز، تبدیل به حالت مایع می شود. پس از کندانسور یا تقطیر کننده، لوله مویین یا شیر انبساط قرار دارد. وظیفه لوله مویین، کاهش فشار مبرد است. پس از این که مبرد از لوله مویین عبور می کند تبدیل به مایعی با دمای نسبتا پایین می شود.  پس از شیر انبساط یا لوله مویین، بخش اواپراتور قرار دارد. وظیفه بخش اواپراتور این است که  گرمای محیط اطراف را به مبرد می دهد.  مبرد به سبب دریافت گرمای اطراف،  از حالت مایع  تبدیل به گاز می شود. این فرآیند هنگام روشن بودن کولر گازی به صورت یک سیکل و چرخه ادامه پیدا می کند.  اگر کولر گازی های پرتابل با موتور اینورتر تولید شده باشند سر و صدای کمی دارند و مصرف برق آن ها نیز بسیار پایین است.

کولر گازی پرتابل

اجزای کولر  پرتابل

تفاوت کولر گازی پرتابل و کولر گازی معمولی چیست؟

کولر گازی پرتابل با کولر گازی معمولی تفاوت‌ های قابل ملاحظه ‌ای دارد. شاید تصور کنید قابل حمل بودن کولر گازی پرتابل تنها تفاوتی است که این نوع کولر گازی با کولر گازی معمولی دارد. اما باید گفت، بین این دو تفاوت های دیگری نیز وجود دارد. کولر گازی معمولی از دو یونیت  داخلی و خارجی تشکیل شده است. در یونیت داخلی لوله مویین یا  شیر انبساط و اواپراتور، قرار گرفتند.  در یونیت خارجی نیز کندانسور و کمپرسور قرار دارد. یونیت خارجی همانطور که از نامش پیداست در محیط بیرون از مکان مورد نظر برای تهویه نصب شده و یونیت داخلی نیز در همان مکان نصب می شود. اما کولر گازی های پرتابل به سبب این که قابل حمل و جابجایی هستند نمی ‌توانند از دو بخش مجزا تشکیل شده باشند. زیرا حمل و نقل دو بخش مجزا از هم، کار سختی می باشد. به همین  دلیل تمامی اجزای کولر گازی های پرتابل در کنار یکدیگر قرار دارند.

کولر گازی های پرتابل برای چه مکانی مناسب می باشد؟

به طور کلی می ‌توان گفت کولر گازی ها برای تمامی مکان ها مناسب هستند. اما باید توجه داشته باشیم کولر گازی های پرتابل می ‌توانند  مکان هایی با مساحت کوچک را خنک کنند.  کولر گازی های پرتابل می توانند انتخاب مناسبی برای محیط های اداری و سازمان های گوناگون باشند.  همچنین این کولر ها برای منازل مسکونی که  قابلیت نصب کولر گازی های معمولی را ندارند؛ مناسب می باشند.

تفاوت کولر پرتابل و کولر گازی معمولی

تفاوت کولر پرتابل و کولر گازی معمولی

کولر گازی پرتابل چه مزیت هایی نسبت به سایر کولر های معمولی دارد؟

کولر گازی پرتابل دارای مزیت های بسیار زیادی هستند. این کولر ها مصرف انرژی کمی دارند. ‌کم مصرف بودن کولر های گازی پرتابل تنها ویژگی مثبت این کولر ها نیست. بزرگ ‌ترین مسئله ایی که سبب شده این کولر ها متمایز با سایر کالا ها باشند؛ قابلیت جابجایی این کولر ها می باشد. همچنین باید گفت نصب و نگهداری از کولر های گازی پرتابل نیز آسان بوده و هزینه کمتری نسبت به کولر گازی های معمولی دارد. یکی دیگر از مزیت هایی که کولر های گازی پرتابل دارد  این است که اندازه کوچکی دارد و در مکان ها  و در فضا های کوچک جای می گیرند. قیمت کولر گازی های پرتابل، نسبت به سایر مدل های کولر گازی، کمتر است و خرید آن ها می توانند مقرون به صرفه باشد. همچنین باید گفت طراحی ظاهری این کولر گازی ها بسیار زیبا و شیک می باشد.‌ اغلب این کولر ها در رنگ سفید تولید شده و با دکوراسیون های مختلف هماهنگ می باشند.

کولر گازی گری

کولر گازی پرتابل گری یکی از برند های معتبر در بین انواع برند های کولر گازی می باشد. شرکت گری از جمله معتبر ترین شرکت های تولید کننده کولر گازی می باشد.  این شرکت از گاز ۴۱۰r استفاده  می کند. کولر پرتابل گری که توسط یک شرکت چینی تولید شده است توان ایجاد سرمایش زیادی داشته و  اجزای به کار رفته در آن ها از مرغوبیت بالایی برخوردار است.

کولر گازی گری

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.