خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

خلط دو آیه از سوی وهابیون برای رسیدن به اهداف

حجت الاسلام وحیدی در یادداشتی آورده است: در ادامه ی بررسی شخصیت حضرت رسول از منظر قرآن کریم به ترتیب نزول سوره ها، به سوره ی جن می رسیم که بیانگر دیدار عده ای از جنیان و شنیدن آیات قرآن کریم است، مطالب توحیدی نابی در این سوره ی کوتاه یافت می شود که قابل توجه فراوان است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز) – آیه ۲۱ این سوره توصیفی از حضرت رسول دارد که مستمسک وهابی ها و سلفی ها شده و به تصور واهی آنها، پیامبر(صلی الله علیه و آله) فاقد هرگونه قدرت و قوتی است و توسل به آن حضرت مفید نمی باشد.

آیه چنین است که خداوند می فرماید: «قُلْ إِنِّی لَا أَمْلِکُ لَکُمْ ضَرًّا وَلَا رَشَدًا؛ ای پیامبر(صلی الله علیه و آله) به آنها بگو من برای شما مالک هیچ ضرر و هدایتی نیستم.»

وهابی ها و سلفی توجه نکرده اند که این آیه در مقام نفی کمالات و قدرت های پیامبر(صلی الله علیه و آله) نیست بلکه در مقام اثبات توحید حق تعالی و نفی هرگونه قدرت موازی با حق تعالی است.

و از همین قبیل است تمام آیاتی که در مقام نفی هرگونه قدرت و سلطه و یاوری غیر خداست که وهابیت این آیات را دلیل بر ناتوانی اولیاء و انبیاء در کمک به دیگران می پندارد و به همین دلیل مُنکر شفاعت و توسل به بزرگان دین می باشند.

آیات فراوان دیگری داریم که بیانگر وظایف انبیاء و خدمات آنهاست و وظیفه ی هدایت و تزکیه و تعلیم و نجات انسان ها را بر دوش آنها گذاشته و آنها را مجریان به حق دستورات حضرت حق معرفی می کند که وهابی ها به این آیات بی توجه اند و فقط همان چند آیه ای که در مقام اثبات توحید حق تعالی و نفی شرک است را مستمسک خود قرار داده اند.

منبع شفقنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.