خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شیعه و سنی مقابل هم نبوده و نیستند

حجت‌‌الاسلام بى‌آزار شیرازى:

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه شیعه و سنی هیچ‌گاه مقابل هم نبوده و نیستند گفت: همه مسلمانان پیرو پیامبر(ص) و دوستدار ائمه و اهل بیت(ع) هستند.

به گزارش ردنا(ادیان نیوز)، حجت‌‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بى‌آزار شیرازى، عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در مراسم گرامیداشت هفته وحدت که با حضور اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه کردستان دیروز، ۴ آبان‌ماه در تالار مولوی این دانشگاه برگزار شد، با ذکر خاطراتی از سفر به کردستان اظهار کرد: کردستانی‌ها همواره عاشق پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) بوده‌اند.

وی به شناخت مسلمانان از یکدیگر اشاره کرد و افزود: وحدت بین مسلمانان به آسانی به دست نیامده است و برای ادامه آن باید مسلمانان از یکدیگر شناخت کافی داشته باشند.

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه شیعه و سنی هیچ‌گاه مقابل هم نبوده و نیستند گفت: مسلمانان پیرو پیامبر(ص) و دوستدار ائمه و اهل بیت(ع) هستند.

وی بحث‌های دست‌یابی به وحدت را مهم برشمرد و افزود: توحید و اعتقاد به آن، رسالت، امامت، اخلاق و احکام عملی مسائل مهمی هستند که برای دستیابی به وحدت باید به آنها توجه کرد.

حجت‌الاسلام بی‌آزار شیرازی قرآن و ایجاد الفت و تألیف قلوب بین مؤمنان را دو معجزه توام با تحدی پیامبر اسلام(ص) دانست و بیان کرد: خداوند متعال در آیات قرآن کریم بیان می‌‌‌‌دارد که این الفت میان دل‌‌‌‌ها را او ایجاد کرده است و بعد تحدی می‌‌‌‌کند که اگر تمامی آنچه در زمین است را خرج کنید نمی‌توانید این الفت را برقرار کنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین محرم بیابانی، رئیس نهاد رهبری در دانشگاه کردستان در ادامه این مراسم با تبریک ماه مولود و هفته وحدت بیان کرد: مردم استان کردستان عشق و ارادت به رسول اکرم(ص) و اهل بیت(ع) را در ماه ربیع‌الاول به بهترین شکل ممکن نشان دادند.

وی با اشاره به اهمیت صداقت در اخلاق و رفتار افزود: راستگویی اصلی مهم در دین اسلام است و باید این اصل در خانواده‌ها به خوبی آموزش داده شود.

فرزاد پارسا، دکترای تخصصی فقه شافعی با اشاره به تاریخچه‌ وحدت اسلامی و تقریب در کشور اظهار کرد: همواره در طول تاریخ تلاش‌های بسیاری برای ایجاد وحدت صورت گرفته است.

وی آسیب‌شناسی در بحث وحدت را مهم دانست و یادآور شد: خوشبختانه قوانین اساسی کشور، ضامن وحدت مسلمانان است و با همت جمعی می‌‌‌‌توان آن را ادامه داد.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.