خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

۳۵ واقعیت شگفت انگیز کتاب مقدس

ردنا (ادیان نیوز) – ویلیام تیندیل اولین نسخه چاپی عهد جدید را به زبان انگلیسی تهیه کرد. او بعداً به خاطر تلاش هایش در آتش سوخت.

۱- سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه از کتاب مقدس به فروش می رسد.

۲- در سال ۱۶۳۱ یک شرکت انتشاراتی کتاب مقدس را با اشتباه تایپی “تو مرتکب زنا می شوی” منتشر کرد. تنها ۹ عدد از این کتاب مقدس که به عنوان “انجیل گناهکاران” شناخته می شود امروزه وجود دارد.

۳- کلمه انجیل از یونانی ta biblia است که به معنی طومارها یا کتاب ها است. این کلمه از شهر بابلوس (Byblos) گرفته شده است که عرضه کننده رسمی محصولات کاغذی به جهان باستان بود.

۴- کتاب مقدس کامل به ۵۳۲ زبان ترجمه شده است. بخش های مختلف آن نیز به ۲۸۸۳ زبان ترجمه شده است.

۵- کتاب مقدس یک اثر واحد نیست بلکه مجموعه ای از آثار نویسندگان مختلف مانند چوپانان، پادشاهان، کشاورزان، کشیشان، شاعران، کاتبان و ماهیگیران است. نویسندگان همچنین شامل خائنان، اختلاس گران، زناکاران، قاتلان و حسابرسان هستند.

۶- کتاب مقدس پادشاه جیمز شامل ۷۸۸/۲۵۸ کلمه، ۳۱/۱۰۲ آیه، ۱۱۸۹ فصل و ۶۶ دفتر است.

۷- کوتاهترین آیه کتاب مقدس یوحنا ۱۱:۳۵ است که در آن آمده است: «عیسی گریست».

۱۰- زنان بیشتر از مردان ، افراد مسن بیشتر از افراد جوان تر و آمریکایی های آفریقایی تبار بیشتر از سایر نژادها به مطالعه کتاب مقدس می پردازند.

۱۱- به گفته یکی از نویسندگان، خدا حدود ۲۵ میلیون نفر را در کتاب مقدس کشت. شیطان حدود ۶۰ نفر را می کشد. ۱۰ نفر از آنها خدا اجازه داد که شیطان به عنوان شرطی در کتاب ایوب قتل برساند.

۱۲- طولانی ترین کلمه در کتاب مقدس Mahershalalhashbaz است.

۱۳- در حالی که نوشتن عهد عتیق بیش از ۱۰۰۰ سال طول کشید، عهد جدید در یک دوره ۵۰-۷۵ ساله نوشته شد.

۱۴- کتاب مقدس سنت سه دین اصلی جهان را آشکار می کند: یهودیت مسیحیت و اسلام

ویلیام تیندیل و کتاب مقدس

۱۵- جان ویکلیف اولین ترجمه کل کتاب مقدس را از نسخه قدیمی لاتین آن به زبان انگلیسی تهیه کرد. با این حال پس از مرگ او کلیسای کاتولیک جسد او را نبش قبر کرد و به عنوان مجازات برای کار ترجمه اش، سوزاند.

۱۶- ویلیام تیندیل اولین نسخه چاپی عهد جدید را به زبان انگلیسی تهیه کرد. او بعداً به خاطر تلاش هایش در آتش سوخت.

۱۷- نام آدام از کلمه عبری a da ma به معنی “زمین” گرفته شده است.

۱۸- اولین کتاب مقدس مجاز به زبان انگلیسی ، کتاب مقدس بزرگ ۱۵۳۹ است. هنری هشتم پادشاه انگلستان اعلام کرد که باید در مراسم کلیسا در کلیسای انگلستان با صدای بلند خوانده شود.

۱۹- چین نه تنها بزرگترین تولید کننده منسوجات و کالاهای تولیدی در جهان است. این کشور همچنین بزرگترین تولید کننده کتاب مقدس است.

۲۰- انجیل ژنو اولین انجیل است که از آیات شماره دار استفاده کرده است. این کتاب مقدس شکسپیر است و مسافران در سال ۱۶۲۰ به آمریکا آورد.

۲۱- در حالی که هیچ توصیفی از عیسی در کتاب مقدس وجود ندارد، تصویر او با پوست روشن، موهای روشن و چشمهای آبی به احتمال زیاد نادرست است و تأثیرات فرهنگی مسیحیان اروپایی را منعکس می کند. مسیح به احتمال زیاد ویژگیهای خاورمیانه ای بیشتری داشت.

۲۲- کتاب مقدس رایج ترین کتاب سرقت شده در جهان است ، به احتمال زیاد به این دلیل که در اتاقهای هتل و عبادتگاهها بسیار موجود است.

۲۳- مسلمانان معتقدند که کتاب مقدس وحی از طرف خداوند است که توسط افراد فاسد شده است. آنها معتقدند که قرآن تصحیح آن است.

۲۴- باب مارلی با ساقه ماری جوانا، گیتار قرمز و کتاب مقدس به خاک سپرده شد.

۲۵- گفته می شود کتاب مقدس پادشاه جیمز (۱۶۱۱) از نظر دقت و زیبایی ادبی بی نظیر است. علاوه بر ۵۴ محقق، شکسپیر بیشتر به ترجمه کمک کرد.

۲۶- کتاب مقدس پرفروش ترین کتاب تاریخ است که مجموع فروش آن از ۵ میلیارد نسخه فراتر رفته است.

کتاب مقدس

۲۷- عیسی تنها فرزند نبود. او حداقل ۴ برادر با نام و حداقل ۲ خواهر ناشناس داشت.

۲۸- ۹۳ زن در کتاب مقدس صحبت می کنند ، ۴۹ زن از آنها نام برده شده است. آنها در مجموع ۱۴،۰۵۶ کلمه یا حدود ۱/۱ درصد از کتاب مقدس را صحبت می کنند. در مجموع ۱۸۸ زن در کتاب مقدس وجود دارد.

۲۹- جوزف کنراد نویسنده لهستانی تبار با خواندن صفحات کتاب مقدس انگلیسی را آموخت قبل از اینکه آن ها را پاره کند و به سیگار بپیچاند.

۳۰- کتاب مقدس گوتنبرگ اولین کتابی بود که با استفاده از نوع فلزی متحرک چاپ شد.

۳۱- در سال ۲۰۱۱ نویسنده برندن پاول اسمیت کتاب مقدس آجری را منتشر کرد که شامل بازسازی صحنه های کتاب مقدس است – همه با آجرهای LEGO.

۳۲- کوچکترین کتاب مقدس جهان می تواند روی نوک قلم جا شود. دانشمندان ۱.۲ میلیون حرف عهد عتیق را بر روی یک دیسک سیلیکونی کوچک حک کردند که آن را انجیل نانو می نامند.

۳۳- وزن بزرگترین انجیل جهان ۱۰۹۴ پوند است. این کتاب که در سال ۱۹۳۰ توسط لوئیس واینای ساخته شد ، ۴۳.۵ اینچ ارتفاع دارد و عرض آن ۹۸ اینچ است.

۳۴- آخرین کلمه در کتاب مقدس آمین است.

۳۵- تقریباً همه اشرار کتاب مقدس موهای قرمز دارند.

منبع حقوق نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.