خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

روسیه پرچم جنگ مذهبی علیه ارامنه را برافراشته و حمل می کند

یادداشتی از پروفسور ولادیمیر هاروتونیان با این مضمون که پرچمدار آن جنگ وحشیانه علیه ارامنه امروز پاتریارک مسکو است.

ردنا (ادیان نیوز) – از سال ۱۹۸۸ تا به امروز، تمام تلاش‌های مسلمانان آبشرون برای معرفی مناقشه قره باغ به عنوان یک درگیری مذهبی با شکست مواجه شده است. جهان اسلام تا حدودی به رژیم آبشرون کمک می کرد، از ارائه درگیری به عنوان یک جنگ مذهبی خودداری کرد.

روسیه ارتدکس مسیحی با دیدن این که جهان اسلام نمی خواهد و در واقع حاضر نیست به این درگیری وضعیت یک جنگ مذهبی یا حداقل یک تفاوت جزئی بدهد، وارد عمل شد. کرملین، از طریق روحانیون خود، جنگ مذهبی آشکاری را علیه ارامنه به راه انداخته است، میدان را به یک کلیسای افغانستان آورده، ارامنه را به عنوان یک کلیسای بیگانه، مهاجمان تاریخ و دیگر رویاپردازان معرفی می کند.

پرچمدار آن جنگ وحشیانه علیه ارامنه امروز پاتریارک مسکو است. قضیه به جایی رسیده است که مسلمانان از طریق یک مسیحی دیگر، یعنی کلیسای روسیه، به جنگ مذهبی علیه ارامنه مسیحی می پردازند. جنگ مذهبی طولانی، همانطور که تاریخ به بشریت گفته است، قتل عام های گسترده، وحشیانه و خونین تر از جنگ های معمولی انجام می دهد. به عبارت دیگر تبلیغات ضد ارمنی ارشماندریت-چرخیماندریت های مختلف به صورت کاملاً طبیعی توسط ارامنه معروف «کشته جنابعالی بکش» دنبال خواهد شد.

ما معتقدیم که زمان آن فرا رسیده است که تکیه بر طبقه سیاسی یا «روشنفکران» بیهوده و حتی خطرناک باشد. ما معتقدیم که تامین امنیت دولت و مردم در دست همین مردم است. تنها با مقاومت توده ای و مردمی می توان این خطر وحشتناک را متوقف و خنثی کرد. و بالاخره برای رهایی از یوغ استعماری که خسارات زیادی به ارامنه ما وارد کرد. سخت ترین کار خلاص شدن از شر “دوست” است. همه چیز با دشمن روشن تر است.

منبع آرمن پست
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.