خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دالایی لاما خواستار «اقدام واقع بینانه» قبل از نشست COP26 شد

دالایی لاما، رهبر معنوی تبت در بیانیه‌ای، مردم سراسر جهان را برای محافظت از سیاره نه تنها برای خود، بلکه برای نسل‌های آینده با هم فرا خواند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، دالایی لاما، رهبر معنوی تبت در بیانیه‌ای که در آن بر «واقعیت مبرم» تغییرات آب و هوایی تاکید کرد، مردم سراسر جهان را برای محافظت از سیاره نه تنها برای خود، بلکه برای نسل‌های آینده با هم فرا خواند.

وی گفت: «گرمایش جهانی یک واقعیت فوری است. هیچ یک از ما قادر به تغییر گذشته نیستیم. اما همه ما می توانیم به آینده ای بهتر کمک کنیم.

دالایی لاما افزود: در واقع، ما در قبال خود و بیش از هفت میلیارد انسانی که امروز زندگی می‌کنند مسئولیت داریم تا اطمینان حاصل کنیم که همه می‌توانیم در صلح و امنیت به زندگی خود ادامه دهیم. ما باید با امید و اراده مراقب زندگی خود و همسایگان خود باشیم.

رهبر معنوی بودائیان تبت ابراز کرد: امروز ما مجبور نیستیم با دعاهای ترسناک به آینده نزدیک شویم، بلکه باید با عمل واقع بینانه مبتنی بر دانش علمی به آینده نزدیک شویم. ساکنان سیاره ما بیش از هر زمان دیگری به یکدیگر وابسته هستند. هر کاری که ما انجام می‌دهیم بر همراهان انسانی‌مان و همچنین گونه‌های حیوانی و گیاهی بی‌شماری تأثیر می‌گذارد.»

وی افزود: اگر قرار است با هم با این بحران روبرو شویم، ضروری است که با همبستگی و همکاری برای محدود کردن پیامدهای آن اقدام کنیم. من امیدوارم و دعا می کنم که رهبران ما قدرت جمع آوری کنند تا به طور جمعی برای رسیدگی به این وضعیت اضطراری و تعیین جدول زمانی برای تغییر اقدام کنند. ما باید برای ساختن جهان امن‌تر، سبزتر و شادتر اقدام کنیم.»

دالایی لاما ادامه داد: «ما انسان‌ها تنها موجوداتی هستیم که می‌توانیم زمین را از بین ببریم، اما همچنین گونه‌ای هستیم که بیشترین توانایی را برای محافظت از آن داریم.

رهبر معنوی تبت تأکید کرد: ما باید تغییرات آب و هوایی را در سطح جهانی همکاری به نفع همه بررسی کنیم. اما در سطح شخصی نیز باید آنچه را که می توانیم انجام دهیم. حتی کارهای کوچک روزمره، مانند نحوه استفاده از آب و آنچه نیاز نداریم، عواقبی دارد. ما باید حفاظت از محیط طبیعی خود را بخشی از زندگی روزمره خود کنیم و یاد بگیریم که علم باید به ما چه بیاموزد.

طبق گزارش ها، دالایی لاما به کنفرانس آینده تغییرات آب و هوایی COP26 دعوت نشده است.

تنزین گیاتسو ۸۶ ساله از سال ۱۹۴۰ دالایی لاما کنونی است.

منبع سناتور خبر
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.