خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جشنواره بین المللی بابل مجددا به صحنه عراق بازگشت

جشنواره بین المللی بابل تحت شعار «از بابل شهر تمدن، زندگی را می سازیم» آغاز شد و شامل فعالیت های مختلفی نظیر موسیقی، رقص، هنرهای مردمی، نمایشگاه کتاب و نقاشی است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، پانزدهمین دوره از جشنواره بین المللی بابل پنجشنبه گذشته پس از وقفه بیش از ۱۹ ساله آغاز بکار کرد.

این جشنواره در تئاتر بابل در شهر باستانی بابل، صد کیلومتری جنوب بغداد برگزار شد. جشنواره مذکور تحت شعار «از بابل شهر تمدن، زندگی را می سازیم» آغاز شد و شامل فعالیت های مختلفی نظیر موسیقی، رقص، هنرهای مردمی، نمایشگاه کتاب و نقاشی است.

وزارت فرهنگ عراق در بیانیه ای ابراز امیدواری کرد که جشنواره بین المللی بابل مجددا و پس از توقف از سال ۲۰۰۳، به همان شکلی که بود بازگردد.

در بیانیه وزارت فرهنگ عراق آمده است که فعالیت های این جشنواره شامل مشارکت هنرمندان عرب و عراقی و تیم های مردمی عربی و خارجی علاوه بر نمایش لباس بابلی، موسیقی، نقاشی، پرواز با پاراگلایدر، بالن، دبکه عربی و کردی و سایر فعالیت های فرهنگی و ادبی و هنری دیگر می شود.

جشنواره بابل عراق

استقبال مردم در روز نخست این جشنواره بسیار پرشور بود.

این دوره از جشنواره بین المللی بابل کمی متفاوت تر از دوره های پیشین بود چرا که نمایشگاه کتاب و نقاشی نیز در آن فعالیت داشت.

گروه هایی از هند و مصر نیز به اجرای برنامه های خاص خویش در این جشنواره پرداختند.

این جشنواره چهره درخشانی از عراق به عنوان کشوری با تنوع تمدن ها و فرهنگ ها نشان می دهد و به عرصه ای برای همگرایی مردم تبدیل می شود.

جشنواره بین المللی بابل از سال ۲۰۰۳ و پس از حمله امریکا به عراق به علت تهدیدهای امنیتی، مشکلات مالی و عدم توجه دولت متوقف شده بود.

تصاویر و فیلم های مربوط به این جشنواره را مشاهده می کنید:

گفتنی است این جشنواره از سال ۲۰۰۳ و پس از حمله امریکا به عراق به علت تهدیدهای امنیتی، مشکلات مالی و عدم توجه دولت متوقف شده بود.

منبع میدل ایست نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.