خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ماکونتس با اعضای کمیته امور ارامنه کنگره دیدار و گفتگو کرد

در ساختمان کنگره ایالات متحده دیدار لیلیت ماکونتس سفیر ارمنستان در ایالات متحده با بیش از دوازده عضو کمیته امور ارمنی کنگره برگزار شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، سفیر ماکونتس از حمایت همیشگی نمایندگان کنگره از ارمنستان، مسائل مورد توجه مردم ارمنستان و تصویب قطعنامه های طرفدار ارمنستان در کنگره به ویژه تصویب قطعنامه هایی در مورد به رسمیت شناختن نسل کشی ارامنه و همچنین محکومیت تجاوزات صورت گرفته توسط آذربایجان علیه مردم آرتساخ و ارائه ابتکارات قانونی مربوطه تشکر کرد.

سفیر ماکونتس برنامه اصلاحات دموکراتیک اجرا شده توسط دولت ارمنستان، دستور کار روابط ارمنستان و آمریکا، مسائل جاری امنیت منطقه را به نمایندگان کنگره ارائه کرد. وی در این زمینه از حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ کوهستانی در چارچوب ماموریت ریاست مشترک گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا استفاده کرد.

سفیر ماکونتس با جلب توجه حاضران به چالش های پس از جنگ ۴۴ روزه و بحران انسانی، ابتدا بر ضرورت بازگرداندن بی قید و شرط اسیران جنگی و گروگان های ارمنی در آذربایجان تاکید کرد.

در این دیدار سفیر ماکونتس به سوالات نمایندگان کنگره پاسخ داد.

منبع رادیو عمومی ارمنستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.