خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

روایت دقیق و مستند، برای بازدیدکنندگان آرامستان ارامنه، تنظیم شود

در بازدید از منطقه ۱۴ تهران؛

برنامه نظارت ستادی علیرضا زاکانی، شهردار تهران و معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران، پنجشنبه سیزدهم آبان، در منطقه ۱۴ برگزار شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، شهردار تهران، علیرضا زاکانی، به همراه اعضا شورا، روز پنجشنبه سیزدهم آبان ماه برای بازدید منطقه ۱۴ تهران در آرامستان ارامنه حضور پیدا کردند و مشکلات و مطالبات مردم این منطقه را بررسی کردند.

محمدامین توکلی زاده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با حضور در اماکن فرهنگی، ورزشی و اجتماعی منطقه ۱۴، مشکلات و دغدغه‌های موجود این منطقه را دقیق بررسی کرد.

توکلی زاده ابتدا برای بررسی امکانات ورزشی در بوستان نارنج حضور پیدا کرد. وی در ادامه به مقبره شهدای حاضر در این بوستان رفت و در رابطه با اوضاع مقبره شهدای منطقه ۱۴ شهرداری تهران، گفت: باید از مردم برای طراحی المان مقبره شهدای منطقه دعوت کنیم؛ لذا بهتر است مسابقه‌ای برگزار شود تا برای بازسازی و احداث المان‌های جدید، از سوی مردم مشارکت صورت گیرد.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران بزرگ به بررسی بوستان نارنج پرداخت و احداث مزرعه خانواده در این بوستان را نکته مثبتی برای مردم این محل برشمرد. وی در ادامه به جمع ورزشکاران حاضر در پارک پیوست و با آن‌ها به ورزش صبحگاهی پرداخت.

توکلی زاده در ادامه بازدید به ورزشگاه آیت الله سعیدی رفت و همراه با علیرضا زاکانی، شهردار تهران، به بررسی وضعیت این مجموعه ورزشی پرداخت.

‌معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، با حضور در آرامستان ارامنه، از این مجموعه فرهنگی و تاریخی بازدید کرد.

وی در بازدید از این آرامستان با بیان اینکه باید برای اطلاع بیشتر مردم، تابلو و جزوات راهنما در این محیط استفاده شود، تاکید کرد: برخی از این مقبره‌ها برای جنگ جهانی دوم هستند، برخی برای مشاهیر هم وطن و برخی نیز از مشاهیر ادیان و کشور‌های دیگر که هر کدام از این‌ها یک روایت خاص خودش را دارد.

توکلی زاده افزود: باید یک روایت بینابینی صادقانه، مستند و تاریخی تنظیم کنید که کارکردش در بحث گردشگری به چشم بیاید؛ باید مشخص کنیم زمانی که گردشگری وارد این مجموعه می‌شود، با چه محصول فرهنگی از این مجموعه خارج می‌شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران، با حضور در باغ سلیمانیه، از بنای وثوق الدوله دیدن و برای حل مشکلات این بنا با مسئولین مربوطه گفتگو کرد. وی در ادامه به میان مردم رفت و مشکلات و معضلات محله را از زبان مردم شنید.

منزل شهیدان بهرام و فرهاد خیام‌باشی مقصد دیگر بازدید توکلی زاده بود. وی با حضور در منزل این شهیدان، خانواده معظم شهدا را مایه خیر و برکت نظام و انقلاب دانست و اظهار کرد: امنیت و آرامش امروز کشور مرهون ایثار و از جان گذشتگی شهدای والا مقام و صبر و استقامت خانواده معظم شهداست.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم پاسدار آرمان‌ها و خون پاک بر زمین ریخته شده این مجاهدان راه حق باشیم.

در آخرین بازدید، معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران بزرگ، در مسجد حضرت علی بن الحسین (ع) حاضر شد و بعد از سخنرانی دکتر زاکانی، پاسخگو سوالات اهالی این منطقه بود.

منبع دانشجو
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.