خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

صید جدید طالبان؛ رئیس شاخه آقاخانیه اسماعیلیه

مولوی عبدالسلام حنفی می‌گوید گروه طالبان از فعالیت‌های شبکه انکشافی آقا خان استقبال می‌کند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، مولوی عبدالسلام حنفی، معاون نخست وزیر طالبان، از کریم آقاخان، رئیس شاخه آقاخانیه فرقه اسماعیلی برای سفر به افعانستان دعوت کرد.

بلال کریمی از سخنگویان طالبان، با انتشار این خبر گفت: علی اکبر پسنانی، مسئول شبکه انکشافی آقا خان در افغانستان با مولوی عبدالسلام حنفی معاون نخست وزیر طالبان، در کابل دیدار کرد.

شبکه انکشافی آقا خان در افغانستان با پوشش کمک به آموزش و فعالیت های فرهنگی وارد فاز تبلیغ شده‌است. در همین راستا، بنا به گقته علی اکبر پسنانی که از او به عنوان نماینده خاص آقا خان در افغانستان نیز یاد شده، تاکنون ۱۴۰ اثر باستانی را بازسازی کرده و یکی از محورهای فعالیت این نهاد در افغانستان، کمک به آموزش دختران است. به گفته بلال کریمی، مولوی عبدالسلام حنفی به نماینده ویژه آقا خان در افغانستان گفته است که گروه طالبان از فعالیت‌های شبکه انکشافی آقا خان استقبال می‎‌کند و زمینه را برای دوام این فعالیت‌ها مهیا می‌سازد.

معاون نخست وزیر طالبان، در مورد آموزش دختران در افغانستان گفته وزارت‌های معارف و تحصیلات روی یک مکانیزم کار می‌کنند تا زمینه را برای بازگشایی مدارس بروی دختران فراهم سازند. براساس خبرنامه سخنگوی طالبان، مولوی عبدالسسلام حنفی، در این ملاقات از شاهزاده کریم آقا خان دعوت کرده تا به افغانستان سفر کند.

شبکه آقاخانیه اسماعیلیه، شرایط افغانستان را برای توسعه نفوذ مناسب دیده و مترصد تبلیغ و جذب با پوشش اقدامات فرهنگی است.

منبع روشنگر
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.