خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کردستان دستگیری یهودیان آمریکا که قصد عزیمت به ایران داشتند، را تکذیب کرد

مسئول ادارە روابط خارجی در دولت اقلیم کردستان اخبار مربوط بە دستگیری گروهی از یهودیان را کە بە اربیل سفر کردە و قصد عزیمت بە ایران را داشتند، تکذیب کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، طی روزهای اخیر اخباری در رسانە های اسرائیلی و نیز تلگراف منتشر شد، کە در آن ها دولت اقلیم کردستان بە دستگیری و دیپورت شماری از یهودیان آمریکا در اربیل، متهم شدە بود.

بر اساس این اخبار گروهی از یهودیان موسوم بە لیف تاهور بە قصد عزیمت بە ایران و ساکن شدن در این کشور راداشتند، از طریق پروازهای هوایی وارد اربیل شدە اند، اما دولت اقلیم کردستان همگی آنان را دستگیر کردە و مانع از سفر این گروە یهودی بە ایران شدە و آنان را بە ترکیه و دیپورت کردە و گروە مذکور پس از ترکیه بە رومانی منتقل شدە اند.

صفین دزە یی مسئول ادارە روابط خارجی در دولت اقلیم کردستان در این خصوص اعلام کرد کە اخبار مربوط بە دستگیری گروە یهودی لیف تاهور در اربیل، کذب و عاری از حقیقت است.

وی افزود کە این گروە شامل ۶۰ نفر از یهودیان از جملە زنان و کودکان بودە و با گذرنامە های کانادایی و آمریکایی، وارد فرودگاه اربیل شدە و کمتر از یک هفتە را در اربیل بە سر بردە و سپس اقلیم را از طریق سفر هوایی بە سوی ترکیه ترک کردە اند و هیچ اقدامی دربارە دیپورت و یا دستگیری آنان در اقلیم صورت نگرفتە است.

دزە یی درباە هدف این گروە از سفر بە اقلیم و یا قصد آنان برای سفر بە ایران و یا کشور دیگری نیز اظهار بی اطلاعی کرد.

لیف تاهور بە معنای قلب پاک، بە عنوان گروهی از یهودیان تندرو و افراطی شناختە شدە و برداشت و تفسیر متفاوتی از آیین یهودیت دارند و افکار و اعتقادات آنان برای دیگر یهودیان غیرمعمول بودە و بیش از ۴۰ سال است بە دنبال مکانی برای اقامت همیشگی هستند.

رسانە های اسرائیلی گروە لیف تاهور را طالبان یهود می خوانند.

منبع کردپرس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.