خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

درس‌نامه «آموزش دین فطری» برگزار شد

درس‌نامه «آموزش دین فطری» با ارائه حجت الاسلام سیدهادی عظیمی و با حضور تعدادی از دانش پژوهان المصطفی برگزار شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، گروه فرهنگی- تربیتی جامعهالمصطفی به منظور ارائه مباحث بصیرتی و دانش‌افزایی، ضمن برپایی دوره‌های دوره ولایت فقیه، دوره بیانیه گام دوم انقلاب و دوره فرق انحرافی، دوره درس‌نامه «آموزش دین فطری» را با حضور برگزیدگان دوره مربی و مدرسان گام دوم انقلاب اسلامی برگزار کرد.

این دوره، بسته کامل دین‌شناسی است که دین را از ابتدای خلقت مورد توجه قرار داده، هستی‌شناسی، خداشناسی و خودشناسی و نسبت آن با زوایای زندگی را برای اتخاذ تصمیم های درست و انتخاب سبک زندگی درست توضیح می‌دهد.

دوره دین فطری به منظور توسعه، تدوین بهتر مباحث و همچنین آموزش طلاب، استادان دانشگاه، معلمان، مربیان، مدیران و فعالان فرهنگی برگزار می گردد و در این دوره، عمده مباحث با الگوی کاربردی و محوری، در پنج بخش شامل «هدف»، «سنت های الهی»، «راه»، «وسیله» و «موانع» ارائه می شود.

در تدریس درس‌نامه «آموزش دین فطری»، که با هدف گره‌گشایی از ذهنیت‌های غلط ارائه می گردد، به مواردی مانند «شناخت هستی و انسجام بین عالم ملک و ملکوت و نقش آنها در تکامل انسان»، «شناخت حقیقت وجود خدا»، «ظرفیت و استعداد انسان»، «جایگاه دنیا»، «برزخ»، «جهنم»، «بهشت»، «جایگاه اجتماعی و سیاسی انبیا، ائمه و علما»، «چرایی احکام و عبادات»، «شیطان»، و «طاغوت» اشاره می شود.

از دیگر ویژگی های این روش آموزشی، ارائه «طرح کلی عالم» برای متربی است که طی آن، شناختی از همه عوالم، از ملک تا ملکوت و برزخ و جایگاه انسان در این عوالم و هدف از خلقت او و خلق اول و مخلوقات دیگر و سیر تکوینی انسان در وجوه فردی، جمعی و کلی بر روی زمین از هبوط حضرت آدم(علیه‌السلام) تا رجعت و برپایی قیامت ارائه و تبیین می شود.

در «آموزش دین فطری»، موضوعات و مباحث دینی به صورت کاربردی و در بسته ای کاملاً منسجم ارائه می شود، به گونه ای که مخاطب با همه مسائل مربوط به انسان و خدا و هستی از آغاز آفرینش تا رجعت آشنا می شود و هدف از آفرینش و راه رسیدن به هدف و کیفیت استفاده از وسایل را در راه مبارزه با موانع پیشرو به صورت واضح درمی یابد.

در این دوره، متربی پیوند بین همه مسائلی را که تاکنون از دین به صورت پراکنده فراگرفته بود، درک می‌کند و قدرت پاسخ گویی به مهم ترین شبهات مربوط به دین و پرسش های فراوان دیگری را که تاکنون پاسخی برای آنها دریافت نکرده بود، پیدا خواهد کرد.

مهم ترین نتایج نظری و کاربردی بحث برای مخاطبان این دوره، «شکل‌گیری چارچوبی کامل از دین در ذهن مخاطب»، «دستیابی به معیار حق و باطل در تشخیص معارف صحیح از اطلاعات غلط» ،«افزایش ظرفیت مخاطب در صبر بر مصیبت و معصیت»، «یافتن راه سلوک دینی»، «شناخت جایگاه خود در سیر تاریخ تکوینی انسان» و «تشخیص وظیفه در جبهه‌ حق» خواهد بود.

منبع حوزه
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.