خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شیخ مشهور سلفی یمن: انصار الله ولی امر مسلمانان یمن است

شیخ محمد المهدی شیخ سلفی مشهور یمنی مستقر در استان إب در مرکز یمن است که از ابتدای دهه ۹۰ میلادی جمعیت خیریه الحکمه را به همراه تعدادی دیگر از همفکران خود تاسیس کرد و تا کنون ریاست آن را بر عهده دارد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، روز گذشته تعدادی از شیوخ سلفی استان‌های تعز و إب با محمدعلی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن و عضو شورای عالی سیاسی انصارالله دیدار کردند.

در این دیدار که با حضور شیخ محمدالمهدی از شیوخ مشهور سلفی یمنی و رئیس جمعیت خیریهالحکمه برگزار شد بر لزوم گفتگو بین مذاهب مختلف اسلامی تاکید شد.

شیخ محمد المهدی در این دیدار با تاکید بر اینکه انصارالله در حال حاضر ولی امر مسلمانان یمن است، گفت ما سلفی‌ها خود را مکلف به حبّ و تسلیم و اطاعت از شما می‌دانیم و این «دین» و اعتقاد ما است و مسأله «سیاست» نیست.

وی افزود ما در بیانیه‌ها، سخنرانی‌ها و خطبه‌های نمازجمعه خود، مردم به خصوص جوانان را به مشاهده وضعیت آشفته و ناامنی‌های عدن و دیگر مناطق تحت کنترل دولت هادی فرامی‌خوانیم و بابت امنیت موجود در مناطق زندگی خود از انصارالله سپاسگزاریم.

نماینده شیوخ سلفی تعز نیز در این دیدار با اشاره به حضور منظم سلفی‌های استان تعز در مراسمات و راهپیمایی‌های انصارالله و حتی حضور برخی افراد با اعتقادات سلفی در مقابله با ائتلاف عربی درخواست‌های خود از دولت صنعا را مطرح کرد.

شیخ محمد المهدی شیخ سلفی مشهور یمنی مستقر در استان إب در مرکز یمن است که از ابتدای دهه ۹۰ میلادی جمعیت خیریه الحکمه را به همراه تعدادی دیگر از همفکران خود تاسیس کرد و تا کنون ریاست آن را بر عهده دارد.

جمعیت خیریه الحکمه یکی از فعال‌ترین خیریه‌های سلفی یمن است که فعالیت‌های مذهبی و خیریه زیادی در مناطق مختلف یمن انجام داده است. همزمان با انقلاب بهار عربی در سال ۲۰۱۱ حزب سلفی رشاد به عنوان بازوی سیاسی این تشکیلات تاسیس شد. این حزب پس از حمله عربستان به یمن مانند دیگر تشکیلات سیاسی یمنی به دو شاخه موافق و مخالف حمله عربستان به یمن تقسیم شد.

المهدی از ابتدای انقلاب انصارالله با سیطره انصار بر استان إب مخالفت نکرده و تاکنون با دولت صنعا همراه بوده است.

منبع دولت دین
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.