خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دانشگاه ادیان و مذاهب مهم‌ترین دانشگاه‌ ایران در زمینه گفت‌و‌گوی ادیان است

سفیر اتریش در ایران:

سفیر جمهوری اتریش در ایران با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب در قم، تاکید کرد که کشورش از همکاری با این دانشگاه در راستای همکاری های علمی میان دانشگاه های دو کشور استقبال می‌کند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، «ولف دیتریش هایم» سفیر جمهوری اتریش در جمهوری اسلامی ایران و همراهان وی در نشستی با رییس دانشگاه ادیان و مذاهب پیرامون زمینه‌های گوناگون توسعه همکاری‌های علمی و بین‌المللی به تبادل نظر پرداختند.

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب در این دیدار، با اشاره به نقش جمهوری اتریش در عرصه گفت‌وگوی بین ادیان و تاکید بر اهمیت توسعه همکاری‌های علمی و بین‌المللی با دانشگاه‌های معتبر این کشور برای دانشگاه ادیان و مذاهب اظهار امیدواری کرد: حضور سفیر کشور جمهوری اتریش در این دانشگاه موجب تقویت هر چه بیشتر این همکاری‌ها شود.

وی با اشاره به ضرورت توسعه همکاری‌های بین المللی با کشورهای مختلف در زمینه‌های علمی گفت: اتریش یکی از مهم‌ترین طرف‌های همکاری‌های علمی ایران در اروپا محسوب می‌شود و بسیاری از دانشگاه‌های کشورمان با دانشگاه‌های معتبر این کشور همکاری های بلندمدتی دارند.

سفیر جمهوری اتریش نیز، با ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه مذکور گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب، مهم‌ترین دانشگاه‌ ایران در زمینه گفت‌وگوی ادیان است که به یکی از پیشگامان مناسبات بین‌المللی در میان دانشگاه‌های ایران تبدیل شده است و دولت اتریش از همکاری با این مرکز علمی استقبال می‌کند.

وی با اشاره به علاقه‌مندی اتریش به توسعه روابط بین‌المللی خود، دانشگاه‌ها را یکی از بهترین مراکز برای نیل به این هدف دانست و گفت: از همکاری با دانشگاه ادیان و مذاهب استقبال می‌کنیم.

در ادامه این دیدار دو طرف راه‌های عملیاتی کردن روابط علمی دانشگاه‌های اتریش و دانشگاه ادیان و مذاهب در زمینه گفت‌وگوی ادیان را در قالب تبادل استادان و دانشجویان و برگزاری دوره‌های آموزشی و پژوهشی مشترک بررسی کردند.

همچنین در این دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی تسخیری سرپرست مدیریت همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه ادیان و مذاهب گزارشی از فعالیت‌های علمی و بین اللملی دانشگاه ارایه کرد.

منبع ایرنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.