خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شیخ نعیم قاسم: عوامل سقوط اسرائیل مهیاست

معاون دبیر کل حزب الله «شیخ نعیم قاسم» تأکید کرد که در پی توافق ایران و عربستان و ازسرگیری روابط بین کشورهای عربی با سوریه اوضاع منطقه متحول شده و عوامل سقوط اسرائیل نیز مهیاست.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیر کل حزب الله لبنان طی نطقی در جمع مبلغان و ائمه مساجد در بیروت تأکید کرد که تغییراتی در جهت مثبت در منطقه علیه اسرائیل در حال رخ دادن است.

شیخ قاسم تصریح کرد: امروز عربستان و ایران با یکدیگر توافق کردند و تعدادی از کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای عربی به روابط با سوریه بازگشتند و برای تقویت روابط دوجانبه بین کشورهای منطقه از جمله ترکیه، مصر و سایر کشورها تلاش‌هایی انجام می‌شود تا با رفع مشکلات، منطقه پس از بی ثباتی‌های طولانی مدت از ثبات برخوردار شود.

وی افزود: از سوی دیگر، اسرائیل به طور غیرعادی با بحران داخلی روبروست و در واقع درگیری داخلی شاید مهم‌ترین دلیل برای سقوط اسرائیل در آینده باشد؛ علاوه بر اینکه این رژیم با مقاومت بزرگ و شریف ملت فلسطین هم مواجه است.

این مقام حزب الله تصریح کرد: در حالی که پیش از این در منطقه محور مقاومت با رنج و دشواری‌هایی روبرو بود و اسرائیل تلاش داشت از طریق فرآیند عادی‌سازی روابط کشورها با این رژیم وضعیت خود را بهبود بخشد و از ایران به جای اسرائیل دشمن‌سازی کند و با برگزاری مانورهای مشترک قطب‌نما رابه سمت ایران تغییر دهد، اما امروز روند، تغییر کرده و اوضاع منطقه متحول شده است.

شیخ قاسم با بیان اینکه کشورهای منطقه به این امر اذعان پیدا کرده‌اند که ثبات و همکاری بین آنها بهترین راه حل است، گفت: از همین روست که اسرائیل در سطح سیاسی و بیان دیدگاه خود حال آشفته‌ای پیدا کرده است .

وی در پایان از برخی گروه‌ها در داخل لبنان هم خواست با تجدید نظر در گزینه‌های انتخابی خود در روند انتخاب رئیس جمهور و مقابله با دخالت‌های بیگانگان برای تحریک فتنه طائفه‌ای، به روند مثبت کنونی در منطقه ملحق شوند.

منبع ایکنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.