خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

معرفی کتاب در پی سرچشمه‌های ادیان

هر یک از جستارهای حاضر در کتاب “در پی سرچشمه‌های ادیان” دارای بینش‌هایی است که برای دانشجویان تخصصی و پژوهشگران و علاقمندان در زمینه‌ی دین بسیار مفید و چالش برانگیز خواهد بود.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، “در پی سرچشمه‌های ادیان” کتابی است به قلم “میرچا الیاده” که در آن بر عملکرد فرهنگی تأکید می‌کند که مطالعه‌ی تاریخ ادیان می‌تواند در یک جامعه سکولاریزه شده بازی کند. “میرچا الیاده” برای خواننده‌ی عام هوشمند می‌نویسد و این کار را با این امید انجام می‌دهد که آن‌چه به عنوان یک اومانیسم جدید می‌نامد با رویارویی انسان مدرن غربی با جهان معنایی ناشناخته یا کمتر آشنا به وجود بیاید.

هر یک از این جستارها در کتاب “در پی سرچشمه‌های ادیان” دارای بینش‌هایی است که برای دانشجویان تخصصی در زمینه‌ی دین، مثمر ثمر و چالش برانگیز خواهد بود، اما در عین حال همه‌ی آن‌ها نوعی ارتباط فرهنگی و شفافیت سبک را حفظ می‌کنند و مطالب را برای هر کسی که به طور جدی به انسان و احتمالات مذهبی‌اش توجه دارد، در دسترس و قابل درک قرار می‌دهند.

عنوان کتاب که “در پی سرچشمه‌های ادیان” نام دارد، باعث می‌شود که کتاب به طور کلی ارزش خواندن را داشته باشد، به خصوص اگر در حوزه‌ی مطالعات دینی هستید یا تحت تأثیر آن هستید. قبلا در دهه‌ی ۱۹۶۰، “میرچا الیاده” نسبت به بیش از حد تخصصی شدن بسیاری از رشته‌های علوم انسانی ابراز تاسف کرد؛ چرا که این کار سبب شد تا تمایل به تحقیق، بیشتر تمرین در سرک کشیدن به کنجکاوی‌های تصادفی باشد و موجب نادیده گرفتن کمک به گفتمان فرهنگی مداوم جامعه گشت. اگر تا به حال احساس کرده‌اید که رشته‌های دانشگاهی در دهه‌های اخیر بیش از اندازه منفصل و غیر مرتبط بوده‌اند، از مطالعه‌ی این اثر “میرچا الیاده” بسیار خرسند خواهید شد.

منبع ایران کتاب
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.