خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

خطیب مراسم روز عرفه در عربستان: گسترش همزیستی اجتماعی با فرقه‌های اسلامی مهمترین رسالت حجاج است

خطیب مراسم روز عرفه ضمن تأکید بر کمک به فقرا و نیازمندان، نسبت به وجود تفرقه بین مسلمانان هشدار داد و تصریح کرد: مهمترین سوغاتی حجاج امسال، باید وحدت و خاموشی فتنه‌انگیزی در بلاد اسلامی باشد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، یوسف بن محمد بن سعید، خطیب مراسم روز عرفه و عضو شورای علمای ارشد عربستان سعودی در خطبه روز عرفه که در مسجد نمر ایراد شد، تأکید کرد: شریعت اسلام دنبال کردن مسائلی که اختلاف در صفوف مسلمانان را تشویق می‌کند، ممنوع کرده و مسلمانان را به ترس از خداوند متعال، اطاعت از او، پایبندی به شریعت او و حفظ حدود آن دعوت می‌کند.

شاه‌بیت سخنان بن سعید تکیه بر صلح، ترویج وحدت، دوری از تفرقه‌انگیزی و خاموش کردن فتنه‌ها در جهان اسلام بود.

وی با بیان سیره رسول خدا(ص) بر اصلاح سیره اخلاقی فردی، گسترش همزیستی اجتماعی با فرقه‌های اسلامی را مهمترین رسالت حجاج در دنیای امروز خواند.

بن سعید در خطبه روز عرفه از مسجد «نمره» با استناد به آیاتی از قرآن کریم و احادیث نبوی، بر کمک به فقرا و نیازمندان و چنگ زدن به ریسمان الهی تأکید کرد.

مسجد نُمره در غرب صحرای عرفات، با مساحتی بالغ بر ۱۸ هزار متر مربع، ۶ مناره و ۶۴ در برای ورود و خروج زائران دارد. زائران حج تمتع هم‌زمان با نهم ذی‌الحجه، با اقتدا به سنت نبوی، نماز ظهر و عصر را در این مسجد اقامه می‌کنند.

این خطبه‌ها در سایت مناره الحرمین به ۳۰ زبان ترجمه همزمان شده است.

یادآور می‌شود حجاج روز خود را در کوه عرفات در نزدیکی مکه مکرمه و در اوج مناسک حج سپری می‌کنند که انتظار می‌رود امسال در هوای بسیار گرم رکورد بی‌سابقه‌ای را به ثبت برسانند.

در ساعات اولیه سحر امروز، نزدیک به دو میلیون نفر پس از گذراندن شب در کمپ‌های مجهز به تهویه مطبوع در دره منا، در هفت کیلومتری مسجد الحرام مکه مکرمه، برای انجام مناسک خود راهی عرفات شدند.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.