خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اجرای مدارس اجباری در چین به نابودی اقلیت‌های دینی و مسلمانان منجر خواهد شد!

کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل با ابراز نگرانی شدید از گسترش مدارس اجباری در چین، جداسازی فرزندان مسلمان و دیگر اقلیت‌های دینی از والدینشان را نابودی هویت فرهنگی، زبانی و دین اقلیت‌ها خواند.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “New Arab” کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل اعلام کردند: با اجرای سیستم مدارس اجباری در چین به صورت شبانه‌روزی در استان سین کیانگ را گسترش داده و  کودکان مسلمان و دیگر اقلیت‌های مذهبی را به‌اجبار از والدینشان جدا کرده به این مدارس می‌فرستد.

کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل می‌افزایند کودکان مسلمانان اویغور باوجوداینکه پدر و مادر دارند اما با آن‌ها مانند یتیم برخورد می‌شود. در مدارس شبانه‌روزی دولتی که نوعی مدرسه اجباری به‌حساب می‌آید به کودکان مسلمان و دیگر اقلیت‌های دینی زبان چینی و ماندارین آموزش داده می‌شود.

در این مدارس کودکان تحت آموزش تمام‌وقت قرار دارند و محتوای آموزشی مرتبط با حزب کمونیست به آن‌ها درس داده می‌شود.

کودکان در این مدارس هیچ فرصتی برای یادگیری زبان مادری‌شان ندارند و معلمان در صورت استفاده از زبان اویغور در خارج از کلاس‌ها، تحریم و جریمه می‌شوند.

بر اساس این برنامه کودکان مسلمانان اویغور به‌مرورزمان ارزش‌ها و فرهنگ بومی و اصیل خود را فراموش کرده به‌اجبار به‌سوی فرهنگ ماندارین سوق داده می‌شوند.

کارشناسان سازمان ملل می‌افزایند کودکان مسلمان و دیگر اقلیت‌های دینی در استان سن کیانگ که مدارس شبانه‌روزی اجباری فرستاده می‌شوند اغلب سالهای جوانی‌شان را بدون دیدن والدینشان سپری می‌کنند.

بر اساس برنامه‌های این مدارس اجباری، کودکان به دلیل عدم ارتباط با والدینشان و نیز جوامع بیرون باگذشت زمان فرهنگ، دین و هویت‌های زبانی خود را از دست می‌دهند.

این کارشناسان نسبت به افزایش مدارس اجباری و مسدود کردن مدارس محلی در استان سین کیانگ در سال‌های اخیر هشدار می‌دهند.

دانش آموزان اقلیت های دینی در مدارس چین
در این مدارس کودکان تحت آموزش تمام‌وقت قرار دارند و محتوای آموزشی مرتبط با حزب کمونیست به آن‌ها درس داده می‌شود

“پیتر ایروین”، معاون مدیر تحقیقات و حمایت پروژه حقوق بشر اویغور در سازمان ملل، از شورای حقوق بشر این سازمان خواست رفتار چین با اویغورها را به‌سرعت بررسی کند.

وی افزود: کودکان مسلمان اویغور بر اساس برنامه‌های آموزشی اجباری از حق یادگیری به زبان مادری خود محروم شده‌اند.

این در حالی ست که چین با رد گزارش‌های و اظهارات کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل همچنان برنامه‌های خود علیه اقلیت اویغور در استان سین کیانگ را به‌پیش می‌برد.

باید گفت دولت چین در کنار فرستادن کودکان اقلیت‌های مذهبی به مدارس اجباری برای نابودی فرهنگ و زبان و دین آن‌ها از اردوگاه‌های اجباری نیز برای اقلیت‌های دینی استفاده می‌کند.

در سال ۲۰۱۷ میلادی در یک برنامه گسترده و فراگیر نزدیک به یک‌میلیون و هشت هزار مسلمان اویغور بازداشت و به اردوگاه‌های اجباری فرستاده شدند. ایالات‌متحده آمریکا و دیگر کشورهای جهان این حج از دستگیری و بازداشت پیروان اقلیت‌های دینی در استان سین کیانگ را نوعی قتل‌عام توصیف نمودند.

منبع: سرویس انگلیسی ردنا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.