خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

چرا اسرائیل آیت‌الله سیستانی را تهدید به ترور کرد؟

آیت‌الله سیستانی از مهم‌ترین شخصیت‌های دینی در جهان اسلام است و نقش موثری در رهبری ملت عراق و حفاظت از وحدت این کشور در برابر بحران‌ها داشته است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، کانال ١۴ تلوزیون اسرائیل به تازگی عکسی از آیت‌الله سیستانی را در کنار عکس رهبران محور مقاومت، به‌عنوان شخصیت‌هایی که باید ترور شوند، منتشر کرد.

این اقدام با واکنش‌های شدید و موج محکومیت محافل عراقی و اسلامی رو‌به‌رو شده است. آیت‌الله سیستانی از مهم‌ترین شخصیت‌های دینی در جهان اسلام است و نقش موثری در رهبری ملت عراق و حفاظت از وحدت این کشور در برابر بحران‌ها داشته است.

«اسماعیل بقائی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی به اهانت صهیونیست‌ها به آیت‌الله سیستانی مرجمعیت عالی‌قدر شیعیان در عراق واکنش نشان داد.

بقائی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: شبکه‌های تلویزیونی موجودیت اشغالگر، به عنوان بازوی رسانه‌ای رژیم در کارزار نسل‌کشی فلسطینیان، با وقاحت تصویر رهبران و علمای برجسته جهان اسلام را به‌عنوان بانک اهداف عملیات‌های تروریستی سازمان‌های آدم‌کش به نمایش می‌گذارند و آن‌ها را تهدید به قتل می‌کنند.


او در ادامه نوشت: گستاخی صهیونیست‌ها در تهدید حضرت آیت‌الله سیستانی، عالم بزرگ جهان اسلام به ترور فیزیکی، صرفاً آتش خشم و نفرت از صهیونیست‌ها را در مسلمانان برافروخته‌تر می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران در پایان تاکید کرد: اعلام موضع هوشمندانه آیت‌الله سسیستانی علیه رژیم غاصب و حمایت شجاعانه معظم‌له از مردم مظلوم فلسطین و لبنان، موجب مباهات امت اسلامی است.

“فادی الشمری” مشاور سیاسی نخست‌وزیر عراق این مرجع دینی را “خط قرمز” شیعیان جهان دانسته و اطمینان داده است که رژیم صهیونیستی هرگز جرات جسارت به ایشان را ندارد.

الشمری افزود: با اطمینان می‌گویم که این رژیم هرگز جرات ارتکاب چنین اشتباه استراتژیکی را نخواهد داشت. چون در این صورت سنگ روی سنگ بند نخواهد شد.

منبع فرآوری ادیان نیوز
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.