خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

«پادشاه جهان»؛ بررسی زندگی مسلمانان آمریکا بعد از ۱۱ سپتامبر

پادکست «پادشاه جهان» تغییراتی را که در زندگی مسلمانان آمریکا پس از حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به وجود آمده است را در هفت قسمت بازگو می‌نماید.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز) به نقل از RNS، بانوی هنرمند فهمیده عظیم، نمایش تصویری «پادشاه جهان» را در هفت قسمت یک ساعته مدون نموده است. این نمایشنامه تغییراتی را که در زندگی مسلمانان آمریکا پس از حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به وجود آمده را بازگو می‌نماید.

قسمتی از این نمایش درباره یک مسلمان آمریکایی است که توسط پلیس نیویورک مورد جاسوسی قرار گرفته است. در قسمت دیگر، دولت تلاش می‌کند تا یک شهروند مسلمان را به جاسوس تبدیل کند. زمانی که او از انجام این کار امتناع می کند دولت او را زندانی می کند. در محتوای پادکست لحظات مثبتی وجود ندارد.

شخص اول این داستان شاه جهان خان یک مسلمان پاکستانی آمریکایی است. خان سال‌ها آرزوی ثبت تجربیات مسلمانان آمریکایی را پس از حملات ۱۱ سپتامبر در دل داشته است. داستان  زندگی خان منحصر به فرد نیست؛ بلکه بسیاری از جوانان در اوایل بیست سالگی خود زمانی را صرف بررسی و شناخت جنبه های هویتی خود می کنند.

بررسی و شناخت جنبه های هویتی شامل اهداف شغلی و احساساتی است که فرد نسبت به ایمان خود دارد. برای بسیاری از مسلمانان نسل ۱۱ سپتامبر، شکل گیری این دوره بسیار کوتاه بود چرا که همشهریان آنها پاسخ مناسبی در مورد مسائل مطرح شده را خواستار بودند.

پادشاه جهان طیف وسیعی از صداهای مسلمانان مهاجر و فریادهای اسلام هراسی آن زمان است.

بعد از حملات ۱۱ سپتامبر، بازرسی نیروهای انتظامی فدرال و محلی با محوریت تروریسم داخلی بر روی جامعه مسلمان آمریکای افزایش یافت. در این برهه دین اسلام نماد خشونت و تروریسم معرفی می‌شد. اسلام در جهان فارغ از تقوا و معیارهای انسان دوستانه به همگان معرفی شد.

اسد بات حامی مالی پادکست جدید پادشاه جهان می‌گوید: کافی است به آمریکایی‌های مسلمان ایمان بدهیم که می‌توانند پادشاه جهان در خانه باشند برای مثال زید قریشی به عنوان اولین قاضی فدرال مسلمان آمریکایی تایید شد، کیت الیسون با استفاده از قرآن به عنوان اولین بار در کنگره سوگند یاد کرد. «رامی» تبدیل به یک برنامه تلویزیونی موفق شد، ابتهاج محمد موفق به کسب مدال در المپیک شد.

مترجم: سامان روزبهانی

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.