خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

منع زنان سرباز از آوازخوانی و پخش موسیقی در اسرائیل

یک پایگاه نظامی در اسرائیل از زنان سرباز خواست به دلیل حساسیت‌های سربازان مذهبی، از آواز خواندن و پخش موسیقی در حین انجام وظیفه خودداری کنند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، بر اساس منابع خبری اعلام شد زنان سرباز در یک پایگاه نیروی دفاعی این رژیم گفته شده به دلیل حساسیت‌های سربازان مذهبی، از آواز خواندن و پخش موسیقی در حین انجام وظیفه خودداری کنند.

بر اساس این گزارش، زنان سرباز در حین کار در آشپزخانه در حال پخش موسیقی و آواز خواندن بودند که به دلیل حضور سربازان مذهبی از آن‌ها خواسته شد که این کار را متوقف کنند. در این گزارش اشاره نشده است که چه کسی این دستور را صادر کرده است.

ارتش اسرائیل در پاسخ گفت که در حال بررسی این گزارش است. این گزارش در بحبوحه یک سری حوادث در هفته‌های اخیر منتشر شده که به تیتر یک خبرها تبدیل شده است. طبق این گزارش‌ها به زنان و دختران گفته شده است که صرفا در قسمت عقب اتوبوس بنشینند و یا به دلیل حساسیت مسافران مرد مذهبی از سوار شدن خودداری کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد به افرادی که خدمت می‌کنند، صرف نظر از مذهب، نژاد و جنسیت، احترام می‌گذارد.

سربازی+زنان
تمرکز بر تبعیض مبتنی بر مذهب علیه زنان در حالی است که تنش‌های اجتماعی بین راست و چپ و بین مذهبی و سکولار به دلیل تلاش‌های دولت برای محدود کردن برخی از اختیارات قوه قضاییه افزایش یافته است.

تبعیض علیه زنان

تمرکز بر تبعیض مبتنی بر مذهب علیه زنان در حالی است که تنش‌های اجتماعی بین راست و چپ و بین مذهبی و سکولار به دلیل تلاش‌های دولت برای محدود کردن برخی از اختیارات قوه قضاییه افزایش یافته است.

بنیامین نتانیاهو در هفته‌های اخیر مجبور شد در مورد این موضوع صحبت کند. نتانیاهو در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد هر فردی که در حمل و نقل عمومی نسبت به مسافران تبعیض قائل می‌شود باید مجازاد شود. کسانی که این کار را می‌کنند قانون را زیر پا می‌گذارند و باید مجازات شوند.

برخی از مردان یهودی ارتدوکس شنیدن آواز خواندن زنان را غیر مجاز می‌دانند.

در این ارتباط بخوانید:

اجباری شدن سربازی زنان کره شمالی

زنان اماراتی به سربازی می روند!

این بیانیه یک روز پس از آن صورت گرفت که یک راننده اتوبوس به گروهی از دختران نوجوان دستور داد که به دلیل پوشش نامتعارف خود در قسمت عقب اتوبوس بنشینند و خود را بپوشانند. یک راننده اتوبوس دیگر از پاسخگویی به یک بازمانده ۸۸ ساله هولوکاست خودداری کرد و گفت که با زنان صحبت نمی‌کند.

یک راننده اتوبوس در اشدود به یک زن گفت که او نمی‌تواند سوار اتوبوس شود زیرا فقط برای مردان ارتدوکس در نظر گرفته شده بود، و در تل آویو راننده‌ای یک زن را به دلیل پوشش خاص سرزنش کرد.

برخی از اتوبوس‌های موسوم به «مهادرین» با قرار دادن مردان در قسمت جلو و زنان در قسمت عقب اتوبوس، جداسازی و تبعیض جنسیتی را برای پذیرایی از مسافران افراطی ارتدوکس اعمال می‌کردند. دیوان عالی دادگستری در سال ۲۰۱۱ طی حکمی به این جداسازی پایان داد.

منبع سیاق
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.