خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

یک قرن صیانت از کلیسایی توسط ایزدی‌ها در عراق

در روستای ایزدی‌نشین نصر واقع در اقلیم کردستان عراق، کلیسایی بە نام “مار عودیشو” وجود دارد کە از ١٠٠ سال پیش محافظت و نگهداری از آنرا ایزدی‌ها بر عهده گرفته اند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، درویش شیخ یوسف، خادم مزار شیخ مندی ایزدی اعلام کرد، در روستای ایزدی‌نشین نصر کلیسایی بە نام کلیسای مار عودیشو وجود دارد کە ایزدی‌ها از ١٠٠ سال پیش از آن محافظت و صیانت کردەاند. این کلیسا در سال ١٨٨٠ میلادی در این روستا بنا شدە است.

به نقل از باس نیوز، درویش شیخ یوسف گفت: ”١۴١ سال پیش ایزدی‌ها و مسیحی‌ها با هم در روستای نصر زندگی می‌کردند، پس از این کە مسیحی‌ها به مرور از روستا مهاجرت کردند، گورستان و کلیسای آنها بدون آنکه خادمی داشته باشد در این روستا ماند. پس از مهاجرت مسیحی‌ها، ایزدی‌ها از کلیسای آنها صیانت کردند و تاکنون این کلیسا را حفظ کردەاند، در واقع ایزدی‌ها ١٠٠ سال از این کلیسا محافظت کردەاند.”

مار عودیشو

او افزود: ” اکنون گاهی اوقات مسیحی‌ها تنها برای اجرای مراسم‌های دینی بە این روستا می‌آیند و ما نیز در مراسم کلیسای آنها شرکت می‌کنیم.”

منبع محبت نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.