خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مرد هندو مذهب بام خانه خود را به برپایی نمازجمعه اختصاص داد

غلبه انسانیت بر دین؛

یک مرد «هندو مذهب» با پیشنهاد برپایی نماز جمعه به مسلمانان بر روی بام خانه اش، نمونه‌ای از تساهل مذهبی را ارائه داد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، در حالیکه سازمان‌های هندو مذهب افراطی در هر گوشه شهر گورگان (در ایالت هریانای) هند، جبهه‌هایی برای مقابله با برپایی نماز مسلمانان در ملاء عام تشکیل داده اند،  اکشی رائو علیرغم هندو مذهب بودن، پشت بام خانه خود را برای اقامه نماز جمعه در اختیار مسلمانان قرار داده است.

وی انگیزه خود از اینکار را تعامل مذهبی بیان کرده است و گفت: پس از حملات پیاپی سازمان‌های افراطی هندو به نمازگزاران در مناطق مختلف، مسلمانان با مشکلات زیادی مواجه شده بودند.

به گفته رائو، اقداماتی از این دست در برقراری هماهنگی میان مذاهب می‌تواند کمک کننده باشد. وی برقراری امنیت و صلح را وظیفه هر شهروند هندوستانی دانسته است و گفت: من به میل خودم و با رضایت کامل پشت بام خانه خود که ظرفیت بیش از ۲۵ نفر نمازگزار دارد را در اختیار افراد مسلمان قرار می‌دهم تا با آرامش به برپایی نماز جمعه بپردازند.

به گزارش پایگاه خبری امید هند، بدلیل اعتراضات جریان‌های راست گرای افراطی (هندو مذهب) برای برپایی نماز در ملاء عام، نزدیک به پنجاه درصد از مسلمانان از شرکت در نماز در انظار عمومی محروم شده اند.

در همین حال، نمایندگانی از مسلمانان از اداره ولسوالی درخواست کرده اند تا بر طبق قوانین هیئت مرکزی اوقاف مسلمانان، اجازه برپایی نماز در ۱۹ مسجد شهر گورگان صادر شود.

منبع yjc
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.