خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

استقبال فلسطین از اقدام ترکیه برای راه‌اندازی سفرهای زیارتی به قدس

تشکیلات خودگردان فلسطین از تصمیم ترکیه برای تدارک سفرهای زیارتی شهروندان خود به بیت المقدس قدردانی کرد و گفت: سفر مسلمانان و مسیحیان به قدس و زیارت اماکن مقدس آنجا، نوعی حمایت مادی، معنوی و سیاسی است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، «محمود الهباش»، قاضی ارشد فلسطین و مشاور امور دینی و روابط اسلامی ریاست تشکیلات خودگردان با استقبال از تصمیم ترکیه برای از سرگیری سفرهای زیارتی شهروندانش به قدس در اظهاراتی، گفت: سفر مسلمانان و مسیحیان به قدس و زیارت اماکن مقدس آنجا، یک حمایت مادی، معنوی و سیاسی از فلسطین و شهروندان فلسطینی در قدس و به ویژه حمایت از هویت فلسطینی قدس است.

وی از کشورهای عربی و اسلامی خواست تصمیمی مشابه با ترکیه را در ساماندهی سفرهای توریستی به قدس بگیرند.

الهباش افزود: این اقدام حمایت از به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت ابدی فلسطین است، به ویژه آن که رژیم اسرائیل تعدی خود را برای از میان بردن هویت عربی و اسلامی آن افزایش داده است.

قاضی ارشد قدس هفته گذشته با علی ارباش رئیس امور دینی ترکیه در آنکارا دیدار کرد و با وی درباره مسائل مختلف در حمایت از قدس و حفط هویت اسلامی آن و راه‌های مقابله با تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان گفت‌ وگو کرد و گفت که از جمله توافق‌های این نشست، افزایش سفر فردی یا جمعی مسلمانان ترکیه به قدس و مسجد الاقصی بود.

ریاست امور دینی ترکیه اعلام کرد،قرار است ۳۷ تور مسافرتی به مقصد قدس در طول سال ۲۰۲۲ ساماندهی شود و افرادی نیز به عنوان راهنما و متخصص به زائران بیت‌المقدس در طول سفر اطلاعات می‌دهند.

منبع ایرنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.