خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تکرار گزافه گویی زن روحانی هندو؛ پخش اذان صبح موجب اذیت همگان است!

سادوی پراگیا سینگ تاکور از زنان روحانی تندرو و اسلام ستیز هندو با تکرار گزافه گویی های خود گفت: پخش اذان صبح مصداق بارز اذیت همگان است.

به گزارش ردنا، (ادیان نیوز)، سادوی پراگیا سینگ تاکور یکی از زنان روحانی آیین هندوئیسم کشور هندوستان، در اجتماع مردم منطقه برسیا در ایالت بوپال، با اصرار بر ممنوعیت پخش اذان نماز صبح از بلندگوهای مساجد سراسر هندوستان، گفت: پخش اذان صبح از بلندگوهای مساجد موجب آزار و اذیت عموم مردم هندوستان می شود.

وی با تاکید بر این که پخش اذان صبح با صدای بلندگوهای مساجد، موجب بیدار شدن خیلی از مردمان هند از خواب و باعث آشفتگی آنان می شود، ابراز داشت: عبادت گزاران و روحانیون معابد، هنگام انجام مراسم دینی صبحگاهی تمرکز خود را از دست می دهند و نمی توانند اعمال خود را به خوبی انجام دهند.

این زن روحانی متعصب هندو در ادامه دروغگویی های خود با اشاره به این که هنگامی که ما روحانیون آیین هندو در معابد خود برای نیایش (پوجا) از سنج های کوچک استفاده می کنیم، بسیاری از مسلمانان و روحانیون اعلام می کنند که این عمل و صدا در اسلام جایز نیست، افزود: آیا صدای بلندگوهای مساجد، دلخراش نیستند و موجب اذیت جمع زیادی از مردم هندوستان نمی شوند؟

وی در سخنان تحریک آمیز خود خطاب به پیروان دین هندو که نباید در برابر این آلودگی صوتی سکوت کنند، اظهار داشت: دولت برای این عمل نامناسب چاره اندیشی کند و جلوی پخش اذان صبح از بلندگوهای مساجد را بگیرد.

یادآوری می شود که وی در گذشته نیز چندین بار نسبت به پخش اذان صبح از بلندگوهای مساجد اعتراض داشته و آنرا صدای خشن تعبیر کرده و خواستار ممنوعیت پخش اذان صبح از بلندگوهای مساجد و جمع آوری آنان شده است.

منبع رسا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.