خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اهدای ۱۰۸۰ جلد کتاب به مدارس و مجموعه‌های کلیمی تهران ‎

۱۰۸۰ جلد کتاب بالغ بر ۶۷۰ عنوان به کتابخانه های تمام مدارس یهودی تهران، کتابخانه مرکزی انجمن کلیمیان و سازمان‌های جوانان یهودی تهران اهدا شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، انجمن کلیمیان تهران میزبان اعضای انجمن کلیمیان تهران، فعالین اجتماعی، اعضای کمیته علمی و آموزشی، مدیران مدارس کلیمی تهران، اعضای کمیته جوانان، انجمن های اولیا و مربیان مدارس و هیئت مدیره سازمان‌های جوانان یهودی تهران بود.

مناسبت این برنامه اهدای ۱۰۸۰ جلد کتاب بالغ بر ۶۷۰ عنوان به کتابخانه های تمام مدارس یهودی تهران، کتابخانه مرکزی انجمن کلیمیان و سازمان‌های جوانان بود که توسط نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس شورای اسلامی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران دریافت گردیده بود.

از چهره‌های شاخص حاضران جناب حاخام یونس حمامی لاله‌زار، رهبر دینی کلیمیان ایران، مهندس آرش آبایی و همچنین مهندس بهادر میکائیل بودند.

ابتدا مهندس بهادر میکائیل ضمن تقدیر و تشکر از هیئت مدیره انجمن کلیمیان بابت برگزاری این جلسه و تلاش‌های دکتر سامیح، نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس، برای دریافت این کتب جدید، به اهمیت جایگاه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و افت شدید آن در جامعه ایرانی و به طبع آن جامعه ایرانیان کلیمی پرداخت.

رهبر دینی جامعه کلیمیان ضمن سخنرانی خود عنوان نمودند که نام دیگر ادیان الهی، اهل کتاب است که مهمترین کتاب آنان کتاب آسمانی است؛ می‌توان آن را به کتب سودمند دیگر تعمیم داد و باید علاوه بر کتابهای آسمانی، کتب ارزشمند دیگر را نیز مطالعه کرد و اگر مولفی زمان زیادی را برای تالیف یک کتاب صرف می کند، ارزش آن را دارد که از آن کمال استفاده را نمود.

سخنران بعدی دکتر سامه یح بود که ضمن عرض خیر مقدم به تمام مدعوین، بیان نمود که در طی چند دهه اخیر بشترین نزدیکی و همکاری بین انجمن‌های کلیمیان و نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس وجود داشته و حمایت نماینده از انجمن های کلیمیان شهرستان ها بسیار بیشتر شده است.

در مورد تهران حمایت از مدارس، بهشتیه تهران، سرای سالمندان و نهاد های خیریه فعالیت هایی انجام شده که از جمله آن می توان به اهدای ۱۰۸۰ جلد کتاب برای زیر مجموعه های انجمن کلیمیان تهران اشاره نمود.
وی در پایان از تمام همکاری و همراهی های همکاران خود در انجمن کلیمیان تهران خصوصا ایلن میشاعلیان و مهندس نغمه کدخدا بابت زحماتشان جهت دریافت این کتب تشکر و قدردانی نمود.

منبع کانال روابط عمومی انجمن کلیمیان تهران
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.