خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

افزایش بی سابقه اسلام هراسی در انگلیس + فیلم

نتایج تازه‌ترین گزارش بررسی‌های کمیسیون حقوق بشر اسلامی از افزایش بی سابقه اسلام هراسی در غرب حکایت دارد.

نتایج تازه‌ترین گزارش بررسی‌های کمیسیون حقوق بشر اسلامی از افزایش بی سابقه اسلام هراسی در غرب حکایت دارد.

نتایج بررسی‌های کمیسیون حقوق بشر اسلامی نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۰ میلادی پنجاه درصد مردم گفته بودند شاهد حملات اسلام هراسانه به یک مسلمان بودند، اما پنج سال بعد، هشتاد درصد مردم در انگلیس گفتند شاهد حمله به مسلمانان و اماکن اسلامی بودند.

رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی در انگلیس گفت: نفرت پراکنی در غرب به صورت نظام‌مند درآمده است و مدیریت می‌شود.

مسعود شجره افزود: این نفرت پراکنی‌ها را دولت‌ها، رسانه‌ها و درون اجتماع برای کنترل مسلمانان انجام می‌دهند، زیرا عقاید اسلامی مسلمانان هر چقدر هم که ضعیف شده باشد علیه ظلم است و مسلمانان بر اساس آموزه‌های اسلام در صدد ساختن جامعه‌ای اند که همه از ان منتفع شوند و ایستادگی در برابر استعمار و ستمگری در ذات اسلام است و دولتمردان و سیاستمداران غربی با درک این موضوع به اسلام ستیزی مبادرت می‌کنند.

وی دیگر سازی یا دشمن سازی را یکی دیگر از علت‌های افزایش اسلام هراسی درغرب دانست و گفت: پس از فروپاشی شوروی سابق نظام غرب بر اساس سیاست دشمن سازی، اسلام را جایگزین کرد و حمله به اسلام و مسلمانان را در دستور کار قرار داد تا جامعه را علیه اسلام و مسلمانان بسیج کند.

بر اساس گزارش کمیسیون حقوق بشر اسلامی در سال ۲۰۱۰ شصت درصد مسلمانان گفته بودند سیاستمداران انگلیسی در ایجاد فضای نفرت علیه مسلمانان نقش دارند، اما اکنون ۸۵ درصد مسلمانان انگلیسی چنین اعتقادی دارند.

دنیس کریم مشهور به لوکی هنرمند معروف انگلیسی با انتقاد از رویکرد و عملکرد سیاستمداران و رسانه‌ها در غرب از جمله انگلیس گفت: در صفحات اول روزنامه ها، نفرت از اسلام و مسلمانان موج می‌زند و رسانه‌ها قوانین مطبوعات را در زمان انتشار یک خبر یا گزارش درباره مسلمانان، زیر پا می‌گذارند، ان‌ها مسلمانان را مسئول همه تباهی‌ها در جهان معرفی می‌کنند. این یکی از فاجعه‌های دوران ماست که مسلمانان قربانیان اصلی آنند.

در کزارش کمیسیون حقوق بشر اسلامی آمده است در حالی که در سال ۲۰۱۰ سی درصد مسلمانان انگلیس گفته بودند در رسانه‌های این کشور مواردی از اسلام هراسی ندیده اند اکنون ۹۴ درصد مسلمانان در انگلیس می‌گویند رسانه‌های این کشور مملو از نفرت پراکنی علیه اسلام و مسلمانان است، یافته‌هایی که دیگر نهادد‌های حقوق بشری و کارشناسان بر ان صحه می‌گذ ارند.

مرکز ملی امار انگلیس جمعیت مسلمانان این کشور را حدود سه و نیم میلیون نفر اعلام کرده است.

یافته‌های دانشگاه نیوکاسل هم نشان می‌دهد ۶۸ درصد مسلمانان در انگلیس روزانه شکلی از اسلام هراسی یا اسلام ستیزی را در این کشور تجربه می‌کنند.

منبع iribnews
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.