خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مقابله با تحریف نیازمند آگاهی بخشی است/ بحران عرفان های نوظهور

پژوهشگر عرفان های نوظهور؛

حجت الاسلام وزنه گفت: مقابله با تحریف های دینی نیازمند آگاهی بخشی و ارتقا سطح دانش است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حجت الاسلام مهدی وزنه، پژوهشگر عرفان های نوظهور در نشست با فرماندهان پدافند هوایی شهید نصر اصفهان به تلاش دشمن برای تحریف اندیشه ها اشاره کرد و اظهار کرد: یکی از فرصت هایی که دشمن برای دستیابی به اهداف خود استفاده می کند تحریف در دین و ایجاد فرقه های نوظهور است.

پژوهشگر عرفان های نوظهور افزود: مقابله با تحریف های دینی نیازمند آگاهی بخشی و ارتقا سطح دانش است تا با چنین اقدامی مانع از پیشرفت دشمن و سواستفاده از کم آگاهی مردم شود.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد متدین به دلیل کمبود آگاهی و دانش دینی تحت تاثیر انحرافات و مشکلات دینی قرار می‌گیرند و همین موضوع فرصتی برای دشمنان شده تا در مواقع خاص مثل پیاده روی اربعین از آن برای فعالیت خود استفاده کنند.

حجت الاسلام وزنه با اشاره به اینکه فرقه های نوظهور از خواب رویا برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند، خاطرنشان کرد: سران این فرقه‌ها ادعای ارتباط با امام زمان و حضرت مهدی را از نسل امام حسن مجتبی(ع) می داننددر حالی که از نسل امام حسین(ع) هستند.

ادعای ارتباط با امام زمان

وی با اشاره ادعای فرقه های نوظهور در جامعه بشری گفت: ارتباط با امام زمان(عج) ادعای باطل سران این فرقه ها است و آنان به دنبال جریان های خاصی مثل نظام سرمایه داری هستند.

پژوهشگر عرفان های نوظهور ادامه داد: آنان بر افکار مردم اثر گذاشته و جریان انحرافی را ایجاد می کنند که سبب آسیب به جنبه های دینی و اعتقادی جامعه اسلامی می شود.

وی بر شناخت ویژگی های امام زمان تاکید کرد و یادآورشد: هیچ کسی زمان ظهور امام را نمی داند و خبردادن از موقعیت خاص شایعه است.

منبع شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.