خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دیدار مشاور رئیس‌جمهور در امور اقلیت‌های مذهبی با مولوی عبدالحمید

مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی بیان کرد: قطعاً تاثیر بکارگیری شایستگان اهل‌سنت از تالیف چندین کتاب در موضوع وحدت بیشتر و ماندگارتر است. در موضوع «وحدت» کتاب‌های زیادی نوشته و حرف‌های زیادی زده شده است، اکنون نوبت عمل به قانون اساسی است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، ماموستا دکتر عبدالسلام کریمی، مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، پنجشنبه (۴ آذرماه ۱۴۰۰) با مولانا عبدالحمید در محل دفتر ایشان در دارالعلوم زاهدان دیدار کرد.

ماموستا دکتر عبدالسلام کریمی، مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، در این دیدار، ابتدا سلام آیت‌الله رئیسی را به مولانا عبدالحمید ابلاغ کرد و گفت: ریاست محترم جمهور به بنده مأموریت داد که در سفر به سیستان و بلوچستان موضوع انتصابات شایستگان اهل‌سنت را پیگیری کنم.

در دیداری که با استاندار سیستان و بلوچستان و معاون سیاسی ایشان داشتم به بنده گزارش داد شد که از اهل‌سنت در مسئولیت‌هایی همچون فرماندار و معاونین استاندار استفاده گردیده است. بنده گفتم که این انتصاب‌ها لازم‌اند، اما کافی نیستند و باید ادامه داشته باشند.

مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و مذاهب در ادامه افزود: وقتی رهبر معظم انقلاب با انتصاب دریادار شهرام ایرانی عملا استارت بکارگیری شایستگان اقوام و مذاهب را می‌زنند و نظراً هم معتقد به وحدت عملی هستند و آن را استراتژی نظام می‌دانند، دیگر نباید بگذاریم دشمن در بین ما اختلاف ایجاد کند، بلکه باید دنبال خوشحال‌کردن دل دوستان باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: قطعاً تاثیر بکارگیری شایستگان اهل‌سنت از تالیف چندین کتاب در موضوع وحدت بیشتر و ماندگارتر است. در موضوع «وحدت» کتاب‌های زیادی نوشته و حرف‌های زیادی زده شده است، اکنون نوبت عمل به قانون اساسی است.

پعبدالسلام کریمی با بیان اینکه «خواسته‌های اهل‌سنت هم چیزی فراتر از اجرای قانون اساسی نیست»، اظهار داشت: اصل ۱۹ قانون اساسی بر این موضوع تصریح دارد که «مردم ایران از هر قوم و قبیله که باشند از حقوق مساوی برخوردارند و رنگ، نژاد، زبان و مانند اینها سبب امتیاز نخواهد بود.»پماموستا کریمی در ادامه با اشاره به وفاداری جامعه اهل‌سنت به کشور و نظام و دفاع از ایران اسلامی، خاطرنشان کرد: تکریم اقوام و مذاهب واجب است، زیرا اقوام و مذاهب در ایران مقوّم و مکمل یکدیگر هستند و در کنار هم می‌توانند یک ایران مقتدر بسازند.

مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی در پایان خاطرنشان ساخت: استفاده از شایستگان اهل‌سنت در راستای قانون اساسی و به نفع خودِ نظام است. بکارگیری شایستگان اهل‌سنت «هزینه» نیست، بلکه «سرمایه‌گذاری» است.

ما باید به گونه‌ای عمل کنیم که هیچ قوم یا مذهبی احساس نکند طرد شده است، بلکه باید همه احساس کنند نه فقط در روزهای انتخابات بلکه بعد از انتخابات هم در امور کشور سهیم و شریک هستند؛ باید تعامل دوطرفه وجود داشته باشد.

منبع سنی دیلی
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.