خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

عذرخواهی نماینده کنگره آمریکا به دلیل توهین به نماینده مسلمان

نماینده جمهوری خواه مجلس آمریکا به دلیل توهین به ایلهان عمر عذرخواهی کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، لورت بوبرت، نماینده جمهوری خواه مجلس آمریکا و از حامیان وفادار دونالد ترامپ در روز‌های گذشته به ایلهان عمر، نماینده دموکرات کنگره توهین کرده و او را یکی از جوخه‌های جنگی آمریکا و یک تروریست اسلامی نامیده بود.

بربرت در این باره گفت: من از هر کسی در جامعه مسلمان که از اظهارنظرم در مورد ایلهان عمر ناراحت شده عذرخواهی می‌کنم. من برای عذرخواهی از ایلهان عمر به دفتر کاری وی مراجعه کردم. تفاوت‌های سیاسی زیادی وجود دارد، ولی این تفاوت‌ها نباید حواس ما را در روابطمان پرت کند.

این نماینده جمهوری خواه در روز‌های گذشته فیلمی ویدئویی در صفحات اجتماعی خود منتشر کرده که در آن ایلهان عمر، نماینده مسلمان و دموکرات مجلس را جوخه جنگی در آمریکا نامید.

بوبرت یکی از حامیان سرسخت دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکاست که اغلب به توهین و توحش به همکاران خود در مجلس شهرت دارد.

ایلهان عمر نیز در واکنش به این ویدئو در توئیتر خود نوشت: تعصب و خشونت نسبت به مسلمانان نباید در جامعه آمریکا عادی شود.

وی در ادامه پیام توئیتری خود از کوین مک کارتی، رهبر جمهوری خواهان مجلس و نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا خواست اقدامی مناسب در مقابل این نماینده انجام دهند.

پلوسی و برخی رهبران ارشد مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کردند: اقدامات خشونت آمیز، توهین و اقدامات مکرر اسلام هراسانه علیه نماینده مسلمان مجلس موجب تاسف و نگرانی عمیق همگان است.

سیاستمداران آمریکایی سابقه طولانی در مخالفت با اسلام و اسلام هراسی در جامعه این کشور دارند. بسیاری از طرفداران ترامپ صراحتاً مسلمانان را تروریست خوانده و بارها اقدام به حمله به جوامع اسلامی این کشور کرده اند.

برچسب ها: ایلهان عمر ، مجلس نمایندگان آمریکا ، نماینده جمهوری خواه ، اسلام هراسی

منبع yjc
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.