خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حمایت لیگ مسلمانان آلمان از مرمت اشیای تخریب شده یک کلیسا

لیگ مسلمانان آلمان در هزینه مرمت و ترمیم اشیای تخریب شده کلیسای فراونبرگ در نوردهاوزن ایالت تورینگن سهم می گیرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، کلیسای پروتستان در شهر ایرفورت آلمان به روز پنجشنبه خبر داد که لیگ مسلمانان آلمان با مبلغ ۵۰۰ یورو در بازسازی مجسمه شکسته عیسی مسیح سهم می گیرد.

محمد بلال المجددی، رئیس لیگ مسلمانان آلمان، گفته است: «می دانم که این مقدار پول ناچیز است و تنها نقش نمادین دارد، اما هدف این است که جامعه کلیسا فکر نکند که مسلمانان طرفدار این اقدام شنیع اند و از آن استقبال می کنند.»

او افزوده است که خودش و سایر اعضای هیئت مدیره لیگ مسلمانان این پول را به عنوان اعانه داده اند. المجددی گفته است که آسیب زدن به اشیای کلیسا غیراخلاقی بوده و با تعالیم اسلام سازگار نیست.

اندرئاس شوارتس، یک مقام ارشد کلیسای پروتستانت، این اقدام لیگ مسلمنان آلمان را «یک سیگنال آگاهانه برای ساختن پل ارتباطی (بین الادیان) و یک تقاضا برای عدم قطع دیالوگ» خوانده است.

یک جوان ۲۵ ساله از افغانستان، در ماه اکتبر مبل و وسایل کلیسا را بیرون انداخته و به صلیب، محراب و ویترین این کلیسای پروتستان آسیب رساند.

انجمن کلیسا در حال حاضر، به خاطر تخریب اشیای مختص به کلیسا، شکایت حقوقی کرده، و همزمان از آشتی و مصالحه طرفداری می کند.

منبع دویچه وله
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.