خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اداره مسلمانان گرجستان و ۲۰۰ مسجد قدیمی که مرمت شد

رییس اداره مسلمانان گرجستان؛

ایگیدوف: چند باب مسجد جدید در گرجستان ساخته و در عین حال  حدود ۲۰۰ باب مسجد نیز تعمیر شده و با بلندگوها، فرش و دیگر وسایل مورد نیاز تجهیز شده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، رامین ایگیداف”، رییس اداره مسلمانان گرجستان در خصوص فعالیت های تشکیلات تحت سرپرستی خود طی سال های اخیر گفت که علاوه بر فعالیت های دینی در حوزه های رسانه و کتاب تاکنون بیش از ۲۰۰ باب مسجد در گرجستان تعمیر شده است.

ایگیداف افزود: کارهای  در راستای ساخت مساجد جدید و تعمیرات اساسی مساجد موجود، تامین این اماکن دینی با وسایل مورد نیاز در گرجستان ادامه دارد.

ایگیدوف خاطرنشان کرد، چند باب مسجد جدید در گرجستان ساخته و در عین حال  حدود ۲۰۰ باب مسجد نیز تعمیر شده و با بلندگوها، فرش و دیگر وسایل مورد نیاز تجهیز شده است.

وی افزود : علاوه بر این، در طول ۸ سال گذشته، ۴  وب سایت و تلویزیون اینترنتی وابسته به اداره مسلمانان گرجستان راه اندازی و از طریق آنها  ۱۳۰۰ برنامه مختلف  پخش شده است.

اداره مسلمانان گرجستان همچنین در این مدت گذشته بیش از ۲۰۰ کتاب، روزنامه، پوستر و مجله مختلف منتشر کرده است.

نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت قریب به ۴ میلیون نفره گرجستان پیروان دین اسلام هستند.

در برخی مناطق گرجستان از جمله مناطق آذربایجانی نشین این کشور مسلمانان اکثریت را تشکیل می دهند که بخش اعظم آنها شیعه هستند.

همچنین چچن ها، لزگی ها، ترکهای ساکن گرجستان و نیز جمعی از ساکنان مناطق آبخازی و آجارستان مسلمان هستند.

منبع آذرتاج
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.