خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

لبیک سعید حدادیان به رهبر انقلاب درباره برهنه‌نشدن در عزاداری

به گزارش ادیان نیوز، سعید حدادیان ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت درباره عدم برهنه شدن در عزاداری‌ها مطابق نظر رهبر انقلاب گفت: نام جلسه شئونی دارد، بنای ما این است که مرّ بیانات مقام معظم رهبری (حفظه‌ الله تعالی) إن‌شاء‌الله تا جایی که خدا به ما توان بدهد، اجرا می‌کنیم.

وی که در مراسم عزای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در حسینیه شهدای بسیج سخن می‌گفت، ادامه داد: شرعا برهنه‌شدن برای سینه زدن ایرادی ندارد، ولی نظر شخصی ایشان برای من و امثال بنده خیلی خیلی مهم است و موضوعیت دارد. لذا من بنای این را ندارم عریان شویم و سینه بزنیم.

این ذاکر اهل بیت‌ افزود: حتی پارسال قبل از این قضایا تی‌شرت‌هایی را هم سفارش داده بودیم که تقدیم کنیم، اگر کسانی می‌خواهند سینه بزنند، از این تی‌شرت‌ها تنشان باشد، من حدادیان، یاران من و همراهان من بنامان این است که آن گونه که حضرت آقا گفتند عزاداری کنیم، ما در عشق به امام حسین(ع) خاک پای مقام معظم رهبری و امثال ایشان هم نمی‌شویم، اینکه ایشان می‌گویند، برای ما مهم است، باید این گونه عزاداری کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین فلاح‌زاده کارشناس مسائل فقهی درباره نظر مقام معظم رهبری درباره برهنه شدن در عزاداری‌ها بیان داشت: حضرت آقا توصیه فرمودند به برخی از مداحان که در عزاداری‌ها برهنه نشوند، اما این به عنوان یک فتوای فقهی نیست که ما بگوییم حرام است، خب! اگر نامحرمانی نیستند، اگر مسأله سویی بر آن مترتب نیست، دشمنان سوءاستفاده نمی‌کنند، خب! ممکن است بگوییم حرام هم نباشد؛ مثلاً یک جمع محدودی هستند، فیلمبرداری هم نمی‌کنند، فقط مردان هستند، حالا پیراهن را از تن درآوردند و سینه می‌زنند؛ اما به طور کلی توصیه ایشان این هست – به عنوان یک توصیه – که در عزاداری‌های مردها برهنه نشوند. چرا؟ چون ممکن است هم در معرض دید نامحرمان باشند و هم دشمنان باز از این مسأله برای تبلیغ علیه مکتب اهل‌ بیت(ع) سوءاستفاده کنند.

منبع : فارس

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.