خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مبارزه با خرافه وظیفه نخست مبلغان عاشورا است

به گزارش ادیان نیوز، حجت ‏الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درباره فرارسیدن ایام عزاداری ابا عبدلله الحسین(ع) گفت: شخصیت اهل بیت طاهرین(ع) به خصوص امام حسین(ع) دارای ابعاد و زوایای مختلف است که مبلغ و سخنرانان مذهبی که می‏خواهند این شخصیت عظیم را معرفی کنند باید با تحقیق و مطالعه فراوان آمادگی کامل را در شناساندن این امام عظیم ‏الشأن داشته باشند.
استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در ادامه افزود: روحانیت و تربیت یافتگان حوزه علمیه شاگردان مکتب امام صادق(ع) هستند که خوشبختانه زوایای گوناگون شخصیت امام حسین(ع) را شناخته‏اند و این را مدیون کتب و سیره خود اهل بیت(ع) هستند.
وی از وجود انحرافات و خرافات برخی هیأت‏های مذهبی ابراز نگرانی کرد و ابراز داشت: رفع خرافات و بدعت‏ها و نفوذ عرفان‏های کاذب از مسائل جدیدی است که مبلغان حوزوی باید از مجالس حسینی استفاده کرده و در رفع شبهات وارده از این مکاتب بکوشند.
نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان، امام حسین(ع) را الگوی کامل جامعه بشری نامید و ابراز داشت: عاشقان و عزاداران امام حسین(ع) باید در نظر داشته باشند که ایشان شخصیتی عظیم در نگاه خداوند و رسول اعظم(ص) هستند و شایسته نیست که این امام شهید را با هر تعبیر و هر ابزاری معرفی کنند.
حجت ‏السالام والمسلمین واعظ موسوی خطاب به شاعران  و مداحان تصریح کرد: شاعران و مداحان نباید فقط از اشعار و مرثیه‏هایی بهره ببرند که فقط نحوه شهادت اهل بیت(ع) را بیان می‏کند زیرا عاشورا جلوه‏های بسیار زیادی دارد که شاید در معرفی قابل استفاده‏تر باشد مانند حماسه‏ها، اخلاق، شجاعت، مهربانی و نحوه درست امر به معروف و نهی از منکر و بسیاری مطالب دیگر  که پرداختن به آنها امر بسیار مهمی است.
وی نقش هیأت‏های عزاداری را در ایجاد وحدت بین مسلمانان بسیار مهم توصیف و خاطرنشان کرد: در این موقعیت حساس تاریخی که استکبار و صهیونیسم با تمام قوا درصدد تضعیف اسلام هستند و بهترین و ارزان‏ترین راه برای از بین بردن دین یعنی ایجاد اختلاف بین فرق مختلف را انتخاب کرده‏اند، مداحان و سخنرانان باید از الفاظ و اشعار اختلاف افکن بپرهیزند و هیزم به آتش دشمنان نریزند.
حجت ‏الاسلام والمسلمین واعظ موسوی در پایان گفت: امام حسین(ع) در جهت آشکار ساختن و از بین بردن انحرافات به وجود آمده در امت پیامبر قیام کردند پس شایسته نیست که عزاداران و عاشقان اهل بیت(ع) از کارهای حرام و غلط مانند قمه زنی در عزاداری‏ها استفاده کنند. 
منبع:  رسا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.