خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آشفتگی آمریکاییها از ناامنی خیابانهای نیویورک برای زنان

به گزارش ادیان نیوز، این ویدیو دو دقیقه ای توسط فردی به نام “راب بلیس” با استخدام یک هنرپیشه به نام سوشانا رابرتز تهیه شده است.

در این تصاویر، هنرپیشه مزبور که شلوار جین و تی شرت سیاه رنگ و معمولی به تن دارد بارها مورد تعرض و آزار و اذیت قرار می گیرد. بلیس در این باره اعلام کرد هدف وی از ضبط این تصاویر ویدیویی، نشان دادن این واقعیت بود که زنان هنگام پیاده روی در خیابان های نیویورک تا چه اندازه مورد تعرض قرار می گیرند.
در این فیلم سوشانا رابرتز، با ۱۰ ساعت قدم زدن در نیویورک، و ثبت ۱۰۸ مورد تعرض و مزاحمت خیابانی، از پدیدۀ آزار و تعرض به زنان در خیابان های آمریکا پرده برداشت.
این تصاویر ویدیویی از روز سه شنبه تا کنون بیش از ۲۲ میلیون بار بازدید کننده داشته است.
خبرگزاری رویترز در همین رابطه تأکید کرد، انتشار این تصاویر نارضایتی و خشم بسیاری از مردم را به دلیل نبود قوانین کافی در حمایت از زنان در مقابل تعرض های خیابانی در پی داشته است. از جمله معترضان می توان به فعالان پایگاه اینترنتی هولابک Hollaback  اشاره کرد که این ویدیو اولین بار از طریق آن منتشر شد.
امیلی می از بنیانگذاران و مدیران اجرایی هولابک در این باره گفت: تعرض های کلامی به زنان معمولا به جملات خشونت آمیزتری از سوی تعرض کننده منتهی می شود.
وی افزود: گاهی اوقات حتی پاسخ دادن به جمله صبح بخیر فرد متعرض ممکن است از سوی وی این برداشت را به وجود آورد که می توانی دنبال من بیایی یا جملات توهین آمیزی به من بگویی.
در این پایگاه اینترنتی راهنمایی منتشر شده است که به زنان آموزش می دهد در صورتی که در خیابان های کشورهای مختلف مورد تعرض قرار بگیرند، چگونه می توانند به پیگرد قانونی فرد تعرض کننده مبادرت کنند.
منبع: العالم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.