خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

برنامه جدید غرب برای فتنه انگیزی در عراق

به گزارش ادیان نیوز، “آنگلا مرکل” مدعی شد که کشورش آماده است سربازان سنی عراق را برای مقابله با داعش آموزش دهد.

درحالیکه کشورهای غربی و هم پیمانان آنها در منطقه به دلیل حمایت‌های گسترده مالی، تسلیحاتی، آموزشی و لجستیکی از گروه‌های مسلح، عاملان اصلی به وجود آمدن گروه‌های تروریستی مانند جبهه النصره، داعش و ارتش آزاد و … هستند؛ مرکل ادعا کرد که اقدامات دولت قبلی عراق موجب جذب این تعداد نیرو به داعش شده است !
مرکل در مراسمی در کلیسای زادگاهش در شرق آلمان گفت: “اگر از ما درخواست شود، آموزش سربازان سنی را بررسی خواهیم کرد و نه کردها؛ و اکنون همه تلاش خود را برای تقویت دولت عراق به کار گرفته‌ایم.
“رجب طیب اردوغان” رئیس جمهور ترکیه هم پیش از مرکل در اظهاراتی با نادیده گرفتن پیروزی‌های اخیر ارتش عراق و نیروهای داوطلب مردمی در آزادسازی شهرهای عراقی از چنگ داعش، مدعی شد: ارتش عراق تاکنون نتوانسته است اقدامی موفقیت آمیز ضد داعش انجام دهد، و موصل را در دست داعش رها کرده است.
رئیس جمهور ترکیه پس از مذاکره با همتای فرانسوی خود “فرانسوا اولاند” در مصاحبه با خبرنگاران، ادعا کرد که کشورش برای آموزش سنی های عراق و کمک به آن ها برای مبارزه با داعش آمادگی دارد.
رئیس جمهور ترکیه همچنین از ائتلاف آمریکا خواست عملیات خود را به شهری غیر از “عین العرب” منتقل کنند.
منبع: العالم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.